Buna seara! As vrea sa stiu daca a mai intervenit vreo modificare, actualizare a legii 230/2007 referitoare la informarea trimestriala a proprietarilor asupra cheltuielilor. Mai precis ne intereseaza daca aceasta informare se face in continuare trimestrial sau lunar. A doua problema ar fi modalitatea legala prin care putem face o lucrare in condominiu. De exemplu vrem sa platim un instalator care sa verifice instalatia sanitara a fiecarui apartament din cauza pierderilor foarte mari de apa. Pentru aceasta verificare ce modalitati legale de plata a instalatorului avem la dispozitie? Va multumim
Daca este persoana din afara asociatiei de proprietari este singura varianta legala
In cazul in care lucrarea se executa prin locatar din imobilul de locuit in comun,exista si alte variante legal acceptate cu acordul comitetului executiv
Exact asta vrem sa stim, in cazul in care cel ce executa lucrarea este membru al asociatiei, care ar fi posibilitatile bineinteles totul cu acordul comitetului executiv.
Eu nu vad care ar fi posibilitaea legala ca cineva sa fie platit pentru a realiza o lucrare in asociatie, idiferent ca este membru al asociatiei ori nu, decat munca in baza unui CIM daca este persoana fizica sau contract prestari servicii daca este persoana juridica.
Dar daca de exemplu ati ales in comitetul executiv persoane care au calificare si pot executa permanent verificari, lucrari mici... puteti sa-l platiti in baza unui contract de mandat camembru in comitet. Si asta e valabil nu numai pentru partea tehnica ci si pentru alte activitati. De exemplu un membru al comitetului preia permanent casieria asociatie si poate fi platit pentru asta in baza contractului de mandat cu plata contributiilor si a impozitului... La fel un membru al comitetului cu pregatire tehnica poate fi indemnizat in baza unui contract de mandat avand ca sarcina sa se ocupe de verificarea unor instalatii (de apa, electrice...).