avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 630 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Protectia Muncii + Medicina Muncii
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Protectia Muncii + Medicina Muncii

Buna ziua,

Am infiintat un punct de lucru intr-o cladire de birouri cu 4 etaje si 20 biouri de 30-40mp pe etaj. Cladirea are hidranti, extinctoare si planuri de evacuare .. etc. tot ce trebuie pentru ISU.

E primul punct de lucru infiintat si nu sunt familiarizat inca cu toate obligatiile, asa ca imi cer scuze daca pun vreo intrebare aiurea.

Am inteles ca este nevoie de Protectia Muncii si de Medicina Muncii. La birou vor lucra 2 baieti + eu (administrator firma cu program 4h). Avand in vedere ca, codurile noastre CAEN sunt de activitati de birou si nu lucram cu publicul, este necesar sa avem PSI si Medicina muncii? Trebuie sa facem pentru toti angajatii, inclusiv pentru mine-administrator?

Pe langa cei 2 angajati, mai am inca 2 (1 contabil + 1 colaborator) care lucreaza de acasa, trebuie sa am asa ceva si pentru ei?

Am vazut niste HG-uri din care nu reiese f.clar daca sau daca nu imi trebuie.

Multumesc anticipat,

Gabriel
Cel mai recent răspuns: ionion2000 , utilizator 00:18, 9 Martie 2016
Ca administrator de firma trebuie sa studiati cu atentie legisaltia privind ssm, respectiv psi-su, in special Legea ssm nr.319/ 2006 si HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv Legea psi nr.307/ 2006 si OMAI nr.163/ 2007.
Avand un numar de angajati mai mic de 9 puteti sa va asumati si activitatea ssm, respectiv psi-su si sa urmati cate un curs de pregatire, cu durata minima, in domeniul ssm, respectiv in domeniul psi-su.
Daca nu va asumati activitatile respective, puteti incheia contracte de prestari servicii cu firme inregistrate la RC si autorizate de catre ITM, respectiv IJSU pentru prestarea de servicii in domeniul ssm, respectiv in domeniul psi-su.
Toti angajatii dvs. cu CIM trebuie instruiti in domeniul ssm, respectiv in domeniul psi-su.
Pentru angajare lucratori (cu CIM care se inregistraza in REVISAL cu minim o zi inainte de inceperea efectiva a lucrurlui), trebuie ca acestia sa detina fisa de aptitudine intocmita, completata, semnata de catre medicul specialist de medicina muncii cu care aveti incheiat contract de prestari servicii medicale. Pentru modul de obtinere a acestei fise trebuie sa studiati HG nr. 355/ 2007 cu modificarile si completarile ulterioare, privind supravegherea starii de sanatate a lucratorilor.
Protectia muncii e o notiune asemanatoare cu leul vechi, care au fost inlocuite in 2006, respectiv 2005, cu securitatea şi sănătatea în munca (Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în munca), respectiv cu leul nou.
Dupa 10 ani ...
Ultima modificare: Miercuri, 9 Martie 2016
ionion2000, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dosar psi benzinarie ElenaLip ElenaLip Ma intereseaza ce trebuie sa contina dosarul PSI in cazul unui control la o benzinarie. (vezi toată discuția)
Protectia psi pentru un srl cu 3 angajati munca birou adinkaa adinkaa buna ziua, 1. este obligatoriu ca instruirea angajatilor cu privire la protectia PSI sa fie realizata de o persoana autorizata in acest sens? sau poate ... (vezi toată discuția)