avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 408 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... SRL aflu mereu ca mai trebuie sa cer alte si alte ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

SRL aflu mereu ca mai trebuie sa cer alte si alte aprobari si ca trebuie sa inchei alte contracte - Semnificatia semnaturii date pe declaratiile pe propria raspundere, la infiintarea unei firme, la Registrul comertului.

Buna ziua.am infiintat o firma in decembrie si abea acum am aflat ca trebuie sa mai inchei un contract cu o firma de ssm sau ceva de genu.in curand probabil mai aflu si altele sau direct primesc un control.Cine ar avea obligatia sa ma indrume ce trebuie sa mai fac?De exemplu cine se ocupa de hr mi-a facut contractele de munca pentru angajate doar cu analizele,ca sa ma anunte dupa 2-3 luni depinde de vechimea fiecarei angajate , ca imi trebuia si foaia de aptitudini,ca altfel se considera nul contractul.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:58, 4 Iulie 2013
Nu cred ca cineva are obligatia sa va spuna ce trebuie sa faceti ci chiar dumneavoastra aveati obligatia sa solicitati informatii la infiintarea firmei despre obligatiile ce va revin, apeland eventual la un consultant.
Referitor la securitatea si sanatatea in munca a lucratorilor (SSM), va revin obligatiile prevazute in Legea 319/2006 si in Normele metodologice de aplicare a acesteia aprobate prin HG 1425/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. In ceea ce priveste supravegherea sanatatii lucratorilor, obligatiile ce va revin sunt stipulate in HG 355/2006. Studiati aceste acte normative si reveniti cu intrebari pentru a primi clarificari. Ar fi bine sa ne spuneti si cati salariati aveti in SRL.
1. Va recomand sa cititi HG nr. 355 din 11/04/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor (publicata în Monitorul Oficial, Partea I nr. 332 din 17/05/2007), modificata de HG 1169/2011.

2. Inainte de incheierea CIM se deschide "Dosarul medical" de catre angajator.

3. Angajatorul completeaza "solicitarea pentru examenul medical la angajare" si "fisa de expunere la riscuri profesionale".

4. Candidatul se prezinta cu acest dosar la medicul de medicina muncii care deserveste pe angajator.

5. Medicul de medicina muncii propune examenele medicale, in functie de cerintele postului si, in functie de rezultate, completeaza "fisa de aptitudine" cu care candidatul se prezinta la angajator si apoi semneaza CIM.

6. Conform Legii 319/2006, a securitatii si sanatatii in munca, si a Normelor de aplicare a ei, costurile legate de efectuarea examenelor medicale inainte de angajare si in timpul desfasurarii activitatii la locul de munca sunt suportate de angajator.

7. Dosarele medicale se procura de la aceeasi sursa de unde se procura si dosarele de SSM (Protectia muncii) si PSI si sunt asemanatoare cu acestea.

Intrebarea trebuia sa v-o puneti in momentul in care ati semnat declaratiile pe propria raspundere, la Registrul comertului, cand ati solicitat inregistrarea SRL-ului, declaratii prin care ati garantat prin semnatura proprie, ca sunt indeplinite toate conditiile de functionare a firmei, din punct de vedere al ssm, psi-su, mediu, sanitare, sanitar-veterinare.
Anexat la certificatul de inregistrare al firmei, ati primit de la RC si certificate constatatoare pentru fiecare din domeniile mentionate mai sus, certificate care mentioneaza tocmai ce ati declarat, adica indeplinirea conditiilor de functionare.
In baza acestor certificate constatatoare deja eliberate, firma poate fi oricand controlata de catre institutiile abilitate ale statului si amendata contraventional pentru neregulile constatate in teren, iar daca neregulile constatate sunt stabilite ca urmare a unor evenimente petrecute, soldate cu victime omenesti, ce pot fi incadrate conform legii ca infractiuni, angajatorul poate raspunde penal.
AM 3 ANGAJATE IN AFARA DE MINE
Aveti 3 posibilitati in ceea ce priveste organizarea activitatii de prevenire si protectie (protectia muncii):
-sa va ocupati dumneavoastra de aceasta activitate, dupa ce absolviti un curs de specialitate cu durata de 40 de ore;
-sa numiti prin decizie pe unul din cei trei salariati, dupa ce acesta absolva un curs de specialitate cu durata de 80 de ore (aceasta solutie cred ca este contraproductiva, trebuind sa renuntati la acest salariat pentru celelalte activitati ale firmei si sa se ocupe numai de SSM)
-sa apelati la un serviciu extern de prevenire si protectie, cu care veti incheia un contract de prestari servicii(aveti aici lista SEPP abilitate: [ link extern ] ).
In baza analizelor medicale pe care le-au facut lucratorii, un medic de medicina muncii trebuie sa elibereze Fisa de aptitudine pentru fiecare angajat, fisa ce va fi anexata la Fisa individuala de instruire. Medicul de medicina muncii poate dispune, in functie de riscurile de la locul de munca, consemnate in Fisa de identificare a factorilor de risc -model in HG 355/2007-efectuarea si a altor analize si examene medicale suplimentare.

Alte discuții în legătură

Protectia muncii + medicina muncii tiroid tiroid Buna ziua, Am infiintat un punct de lucru intr-o cladire de birouri cu 4 etaje si 20 biouri de 30-40mp pe etaj. Cladirea are hidranti, extinctoare si ... (vezi toată discuția)
Ssm si psi rominaduca rominaduca Buna ziua. La o microintreprindere( servicii asistenta medicala), cu un singur angajat, cine poate sa intocmeasca documentatie ssm si psi? Este obligatorie? ... (vezi toată discuția)
Intocmire documente ssm si psi-su pentru cabinet medicina muncii de catre administrator ionion2000 ionion2000 Documentele SSM pentru un cabinet de medicina muncii cu pina la 9 angajati se pot intocmi si semna de catre medicul specialist de medicina muncii care este ... (vezi toată discuția)