Buna ziua,
Sunt proprietarul unui apartament din Pitesti, iar din luna Ianuarie 2016 pe lista de cheltuieli de intetinere a aparut o rubrica noua,, Contributii finante 7,9 lei pentru fiecare apartament", care pana acum nu a fost.
Colegii de serviciu si alti administratori au zis ca la ei nu apare acea rubrica.
Intrebata administratora pt. ca este o doamna ce inseamna, raspunsurile au fost:
- Contributii CAS pentru cei doi angajati: administrator si femeie de serviciu;
- Ca lor nu li s-a marit salariul din anul 2009;
- Ca puteti sa ma reclamati unde vreti voi.
Salariu administrator este de 5 lei/camera, iar femeie serviciu 2 lei/camera.
Din tabelul afisat la avizier reiese ca: administratorul si femeia de serviciu incaseaza salariu [brut].
Presedintele si cenzorul au aprobat acel tabel semnand pe el, daca au semnat ei?
Nu cumva este o ilegalitate a administratorului?
Este corect cea ce face?
Ce se poate face in acest caz?
Majoritatea locatarilor au platit fara sa intrebe ceva, sau sa se uite pe tabel.
Am facuta poza la tabel, dar nu pot sa-l atasez.
Măcar au dat dovadă de transparență și v-au dat detalii pentru ce vă iau atâția bani.
La mine la asociație - Slatina - de aprox. 1 an ne-au trecut asemenea chestii la cheltuieli pe cota indiviză. Și au crescut cheltuiala pe loc cu mai mult de 30 de lei.
Suntem din acelasi oras. Pentru orice angajat asociatia este obligata sa vireze catre bugetul de stat taxe si impozite. Sunt administratori in Pitesti am mai vazut si eu mai multe liste de plata cu aceasta situatie unde pe o coloana se repartizeaza suma neta pe care o ia femeia de servici, administratorul si orice alt angajat, iar pe alta coloana repartizeaza taxele si impozitele. Asa cum s-a spus mai sus salariile sunt cheltuielei pe cota parte.
Daca tabelul este aprobat de cenzor si presedinte insemna ca este corect.
Noi adunam toate cheltuielile salariale la un loc insumand indemnizatii, salarii, contributii si impozitele aferente. Suma totala o impartim la suprafata utila totala din asociatie rezultand, de exemplu 0,27 lei/m.p. Un apartament de 30 m.p. va avea de plata 30 x 0,27 = 8.10 lei, unul de 80 m.p va plati 80 x 0.27 = 21.60 s.a.m.d.
Cine vrea explicatii cu privire la componenta acestei cheltuieli le poate primi oricand la sediul asociatiei. In cadrul adunarilor generale se prezinta, in discutia despre bugetul de venituri si cheltuieli, in mod defalcat aceste cheltuieli pentru a se lamuri oamenii cat se ia in mana, cat se plateste la stat...
Salariu este brut pe care-l ia si administrator si femeia de serviciu.
In acest salariu brut nu este inclus si CAS-ul?
Pentru un apartament de trei camera se ia in felul urmator:
- 15 lei administrator brut;
- 6 lei femeie serviciu brut;
- 7.9 contributii finante pentu cele doua persoane de mai sus.