Bună seara!
Adresez o întrebare și rog un răspuns.Poate asociatia de locatari sa perceapă o taxa, separata de salarii cu titlul de impozit de la locatari?
În legea 196/2018,nu am găsit la art.75 sau 85,nici o cheltuiala administrativa cu titlul de impozit.Este legal sa se plătească aceasta taxa de către locatari?Dacă da,în baza cărui temei legal?
Va mulțumesc frumos!
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Impozit la ce?
Sigur ca pe Statul de plata este si rubrica "impozit", dar acesta se calculeaza, se retine si se achita la ANAF.
Acest impozit intra in cheltuiala cu salariile la asociatia respectiva si, da, sunt repartizate proprietarilor la rubrica salarii a Listei de plata. Alte impozite nu se mai calculeaza si nu se mai repartizeaza proprietarilor.
Mulțumesc pentru răspuns.Am primit intre timp și răspuns de la președintele asociației:"rubrica de Impozit se refera la taxele plătite pentru salariile angajaților asociației ".Ce nu înțeleg este faptul că deși există o rubrica pentru Salarii,mai exista alta și pentru Impozit separat iar cuantumul sumelor retinute sunt apropiate ca valoare.Impozitul nu este inclus în suma ce reprezinta salariile?.(dacă la Salarii se plătește 60 lei,atunci la Impozit ce se plătește cu 62 lei?)
Este corect să se retina aceasta suma sub titlul de Impozit?
Adresați în mod specific aceste întrebări asociației de proprietari în scris, cu număr de înregistrare, conform Legii nr. 196/2018. E dreptul dumneavoastră să primiți acest explicații de la asociație.
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
In mod normal se aduna toate cheltuielile salariale la un loc insumand indemnizatii, salarii, contributii si impozitele aferente. Aceasta suma mai este denumita "Cheltuiala salariala" sau "Anvelopa salariala" - desigur in limbaj neacademic... Suma totala o impartim la suprafata utila totala din asociatie rezultand, de exemplu 0,27 lei/m.p. Un apartament de 30 m.p. va avea de plata 30 x 0,27 = 8.10 lei, unul de 80 m.p va plati 80 x 0.27 = 21.60 s.a.m.d.
Cine vrea explicatii cu privire la componenta acestei cheltuieli le poate primi oricand la sediul asociatiei. In cadrul adunarilor generale se prezinta, in discutia despre bugetul de venituri si cheltuieli, in mod defalcat aceste cheltuieli pentru a se lamuri oamenii cat se ia in mana, cat se plateste la stat...
Cele de mai sus reprezinta o parte din run raspuns dat de un moderator prin 2016 !
Ca asociatia dvs. procedeaza asa cum ati aratat, este ca si cum te ducui sa cumperi o paine si rogi vanzatorul sa-ti vanda 400 gr. de faina, 0,7 l apa, 15 gr. sare, lemene de foc de 1,5, lei, si mai stiu eu ce componente gasiti in paine.
V-am dat acest exemplu sa intelegeti ca baietii de la dvs. procedeazaprost.
Aveti cenzor? Rugati-lsa va lamureasca. O sa zica ca este acelasi lucru... Da, dar de ce sa fie simplu, cand se poate complicat?
Bună ziua!
Va mulțumesc tuturor pentru răspuns.Am cerut informații în scris Președintelui Asociației am primit un răspuns dar tot nu m-am lămurit.Iata răspunsul..."suma reclamata de dv. este conform cu Legea 196/2018.Rubrica de Impozit se refera la taxele plătite pentru salariile angajaților Asociației bloc...toți angajații lucrează cu forme legale.In anexa OP corespunzător lunii august și plătite prin...banca.Repartizarea se face prin cota indiviza.In cazul în care nu sunteți mulțumită,va rog sa va adresați Politia Locala...Primărie sector..."
Eu nu am inteles ce este cu aceasta rubrica de Impozit, separata.Ma poate lămuri cineva,este corect și legal sa plătesc aceasta suma?.Va mulțumesc!
Salariu
rad_mara
Este legal ca in CIM al unui angajat al asociatiei fiind precizat salariul acestuia sa fie diferit decat cel de pe lista de plati?explicand ca diferenta ... (vezi toată discuția)