avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 799 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator Asociatie proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator Asociatie proprietari

Poate functiona legal o Asociatie de proprietari (cu mai mult de 10 apartamente) fara administrator, doar cu presedinte, contabil, casier, personal curatenie?

Pana acum, Asociatia de proprietari a avut angajat ca administrator, pe baza de conventie civila, o persoana care nu avea atestat si nici cursuri de administrator pentru ca nu intrunea conditiile legale, aceasta avand doar 10 clase. La sesizarea unui membru din asociatie si cu ocazia Adunarii generale ordinare anuale a Asociatiei de proprietari din 2016, s-a reales presedintele care a hotarat(sustinut de aprobarea majoritara a asociatiei) sa angajeze fostul administrator pe functia de casier si cu atributia de administrare tehnica, un contabil si un cenzor din afara asociatiei(cel existent-membru in asociatie) dandu-si demisia.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 07:57, 17 Martie 2016
art. 17-hg1588
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de
management
stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât
asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare
,
indiferent de cauze.

Cum legea nu prevede un termen maxim pana la care asociatia sa angajeze un alt administrator se intelege ca activitatea de administrare poate fi exercitata de CEx fara sa fie obligatorie angajarea unui alt administrator.

De asemenea legea nu prevede ca membrii CEx care preiau obligatiile si raspunderile sa fie atestati.

Repartizarea cheltuielilor pe lista de intretinere poate fi facuta de membrii CEx.

In L230/2007 angajarea unui administrator este prezentata ca o optiune si nu ca o obligatie.

ART. 35
(1) Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de
contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
Avand in vedere dispozitiile in vigoare asociatia de proprietari nu poate functiona fara administrator de imobil
Provizoriu,responsabilitatea functiei de administrator de imobil poate fi exercitata de catre membrii comitetului executiv
ynocentta a scris:

Provizoriu,responsabilitatea functiei de administrator de imobil poate fi exercitata de catre membrii comitetului executiv


Provizoriu, dar cat de provizoriu?

Unde se precizeaza obligativitatea si intinderea perioadei de provizorat in dispozitiile legale?

Va rog sa precizati articolul din legea 230 unde scrie ca asociatia nu poate functiona fara administrator, perioada provizorie sau termenul pana la care poate angajat un nou administrator . Pentru presedinte se mentioneaza un termen de 90 zile.
Nu scrie nicaieri "asociatia este obligata sa angajeze administrator" sau "trebuie sa angajeze administrator".
Asociatia are statutul unei persoane juridice si nu i se poate impune sa angajeze persoane ptr anumite functii.
Nu se impune nicaieri ca listele cu cheltuieli trebuie sa fie intocmite numai de un administrator atestat.
Atata timp cat listele sunt verificate de cenzor si avizate de CEx asociatia poate fi administrata de cei din CEx.

Intrebare: cine intocmeste listele in perioada "provizorie" in care nu exista administrator? O dispozitie legala!:hm:








Ultima modificare: Sâmbătă, 12 Martie 2016
cyan, moderator
si opinia mea este ca asociatia poate functiona fara administrator atestat.
Cat timp: asta depinde de bloc; nu exista un termen.
Fireste, activitatile sunt destul de complexe iar cei care se ocupa de asa ceva consuma timp, energie si astea se cuantifica si in bani.
Ultima modificare: Sâmbătă, 12 Martie 2016
Dr.Virgil Dan Amza, Evaluator
Mentionez ca hotararea AG este definitiva si Asociatia nu intentioneaza angajarea unui administrator pe viitor.
Va multumesc!

Ultima modificare: Duminică, 13 Martie 2016
Adriantot, moderator

Alte discuții în legătură

Asociatie fara administrator andac andac Poate o asociatie de proprietari sa functioneze fara a angaja un administrator urmand ca presedintele asociatiei sa faca el treaba administratorului? (vezi toată discuția)
Administrator membru de comitet ? BX BX Administratorul unei asociatii de proprietari poate fi si membru de comitet ? (vezi toată discuția)
Alegere administrator ALBERTO58 ALBERTO58 Buna ziua! alegerea unui nou administator, a cui sarcina este? primaria care se ocupa de asociatii,spune ca este datoria locatarilor. (vezi toată discuția)