avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 800 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator Asociatie proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator Asociatie proprietari

Poate functiona legal o Asociatie de proprietari (cu mai mult de 10 apartamente) fara administrator, doar cu presedinte, contabil, casier, personal curatenie?

Pana acum, Asociatia de proprietari a avut angajat ca administrator, pe baza de conventie civila, o persoana care nu avea atestat si nici cursuri de administrator pentru ca nu intrunea conditiile legale, aceasta avand doar 10 clase. La sesizarea unui membru din asociatie si cu ocazia Adunarii generale ordinare anuale a Asociatiei de proprietari din 2016, s-a reales presedintele care a hotarat(sustinut de aprobarea majoritara a asociatiei) sa angajeze fostul administrator pe functia de casier si cu atributia de administrare tehnica, un contabil si un cenzor din afara asociatiei(cel existent-membru in asociatie) dandu-si demisia.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 07:57, 17 Martie 2016
pentru cyan:

Se pare ca Normele metodologice actualizate 2016 ale Legii 230/2007 actualizata 2016 elimina interpretarea legii:

Art. 22

(2)Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau incheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, intretinerii, investitiilor si reparatiilor asupra proprietatii comune.

Ultima modificare: Miercuri, 16 Martie 2016
insresuma, utilizator
@insresuma,
De unde ati scos aceasta actualizare in 2016 a legii sau normelor? Nu am stiinta sa se fi schiombat legea sau normele in 2016. Luminati-ne!
Spuneti ca:
Atunci, de ce primariile aplica amenzi cf.legii asociatiilor, in cazul constatarii administrarii de catre o persoana fara atestat?

Primariile pot aplica amenzi celor ce nu respecta legea. Si ca sa intelegem, nicaieri in lege nu se prevede ca "asociatia de proprietari poate angaja un administrator fara atestat". Intelegeti?
Asociatia poate angaja doar administrator atestat. Dar tot legislatia prevede ca atributiunile administratorului pot fi preluate de comitetul executiv. Iar membrii comitetului executiv nu trebuie sa fie angajati pe baza de CIM ci pot sa preia atributiunile administratorului si pot fi platiti pentru activitatea lor in baza contractului de mandat, ca membru al comitetului executiv.
Sper sa se inteleaga diferenta.
pentru Adriantot:

Ne 'lumineaza'?! site-ul: www.euroavocatura.ro cu

Legea asociatiilor de proprietari, Actualizata 2016. Legea 230/2007
si
Normele metodologice ale Legii asociatiilor de proprietari, Actualizate 2016
din subsectiunea Legislatie Civila.


Ca raspuns la partea a doua a mesajului dvs., intrebarea pusa de mine este mai mult ironica pentru ca, in urma discutiilor din topic se concluzioneaza faptul ca, o asociatie de proprietari poate functiona si fara administrator atestat pe termen nelimitat, atributiile si deciziile fiindu-i preluate de CEx cf.legii.
Si atunci, in cazul particular prezentat la inceputul topicului, administratorul fara atestat care este si membru in asociatia de proprietari isi va continua functia de administrare din pozitia de membru in CEx.


Legea a fost actualizata, dar nu pe tema in discutie aici si nici articolul citat de dv. nu a fost modificat. El e asa de la aparitia legii.
N-am inteles din linkul dv. la ce faceti referire.

In HG.1588/2007 cu normele de aplicare a legii (HG nemodificat) se prevede la art.17
.....
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.

La intrebarea dv. ironica, raspunsul, conform articolului citat de mine aici, este DA, deoarece in textul articolului nu exista aceasta delimitare de timp.

Pe de alta parte, toata lumea pune accentul pe acest atestat care, sigur, are importanta lui in a stopa aducerea pe functie a unei persoane total "nevinovata" in ale administrarii unei asociatii si, deci, probabil de a face "varza" contabilitatea asociatiei, dar ce te faci cu administratori atestati si care fac aceeasi "varza", pentru ca acele cursuri de 2 saptamani absolvite nu pot lumina o persoana nepriceputa in adevaratele provocari ale acestei activitati? Iar despre examenul pentru atestare ce sa mai vorbim?

Si tot in textul legii si a normelor intalnim si prevederea la fel de importanta ca administratorul sa prezinte garantiile materiale, conditie neindeplinita in proportie de 99,99%, daca nu chiar 100%. Iar cazurile de delapidare de catre administratori sunt numeroase si notorii.
Prinde orbu', scoate-i ochii.
Ei?

Numai asociatia de proprietari isi cunoaste interesul si, daca are oameni responsabili, va face cum crede de cuviinta pentru binele proprietarilor. Nu trebuie sa vina nimeni dinafara sa-i impuna modul cum se organizeaza.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociatie fara administrator andac andac Poate o asociatie de proprietari sa functioneze fara a angaja un administrator urmand ca presedintele asociatiei sa faca el treaba administratorului? (vezi toată discuția)
Administrator membru de comitet ? BX BX Administratorul unei asociatii de proprietari poate fi si membru de comitet ? (vezi toată discuția)
Alegere administrator ALBERTO58 ALBERTO58 Buna ziua! alegerea unui nou administator, a cui sarcina este? primaria care se ocupa de asociatii,spune ca este datoria locatarilor. (vezi toată discuția)