Poate functiona legal o Asociatie de proprietari (cu mai mult de 10 apartamente) fara administrator, doar cu presedinte, contabil, casier, personal curatenie?
Pana acum, Asociatia de proprietari a avut angajat ca administrator, pe baza de conventie civila, o persoana care nu avea atestat si nici cursuri de administrator pentru ca nu intrunea conditiile legale, aceasta avand doar 10 clase. La sesizarea unui membru din asociatie si cu ocazia Adunarii generale ordinare anuale a Asociatiei de proprietari din 2016, s-a reales presedintele care a hotarat(sustinut de aprobarea majoritara a asociatiei) sa angajeze fostul administrator pe functia de casier si cu atributia de administrare tehnica, un contabil si un cenzor din afara asociatiei(cel existent-membru in asociatie) dandu-si demisia.
Va multumesc!
Daca luam strict exprimarea "poate angaja" legea devine interpretabila si atunci, de ce ar mai fi nevoie de articolele din lege care conditioneaza atestarea administratorilor?
De ce sa nu administreze Asociatia de proprietari, persoane alese in Comitetul Executiv care nu cunosc legile, nu au pregatire si actioneaza dupa ureche si-n interes propriu?
Degeaba exista obligativitatea atestarii administratorilor atata timp cat legea permite si nu limiteaza in timp administrarea asociatiei de catre comitetul executiv.
art. 17-HG1588/2007
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de
management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.
Art. 30. - L230/2007
(1) Comitetul executiv, reprezentat de preşedintele asociaţiei de proprietari, are următoarele atribuţii:
b) emite, dacă este cazul, decizii scrise privind reguli pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale şi pentru respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere precum şi alte decizii ce privesc activitatea din asociaţia de proprietari;
k) avizează documentele asociaţiei de proprietari;
Pentru preluarea obligatiilor si raspunderilor privind activitatea de management CEx trebuie sa emita o decizie scrisa deoarece priveste "activitatea din asociatia de proprietari".
Asociatia ar putea fi sanctionata pentru administrare de catre o persoana fara atestat in doua situatii, persoana nu face parte din CEx sau daca nu exista o decizie de preluare a obligatiilor si raspunderilor de CEx.
Asa cum am spus mai sus, atata timp cat legea nu prevede un termen limita de angajare a unui administrator atestat sau o perioada maxima in care asociatia sa fie administrata de CEx nu exista temei legal pentru sanctionarea lipsei administratorului atestat.