avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 974 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator Asociatie proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator Asociatie proprietari

Poate functiona legal o Asociatie de proprietari (cu mai mult de 10 apartamente) fara administrator, doar cu presedinte, contabil, casier, personal curatenie?

Pana acum, Asociatia de proprietari a avut angajat ca administrator, pe baza de conventie civila, o persoana care nu avea atestat si nici cursuri de administrator pentru ca nu intrunea conditiile legale, aceasta avand doar 10 clase. La sesizarea unui membru din asociatie si cu ocazia Adunarii generale ordinare anuale a Asociatiei de proprietari din 2016, s-a reales presedintele care a hotarat(sustinut de aprobarea majoritara a asociatiei) sa angajeze fostul administrator pe functia de casier si cu atributia de administrare tehnica, un contabil si un cenzor din afara asociatiei(cel existent-membru in asociatie) dandu-si demisia.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 07:57, 17 Martie 2016
E foarte bine cum v-ati organizat, cu conditia ca fostului administrator sa-i faceti CIM, asa cum e legal.

pentru cyan:

Daca luam strict exprimarea "poate angaja" legea devine interpretabila si atunci, de ce ar mai fi nevoie de articolele din lege care conditioneaza atestarea administratorilor?
De ce sa nu administreze Asociatia de proprietari, persoane alese in Comitetul Executiv care nu cunosc legile, nu au pregatire si actioneaza dupa ureche si-n interes propriu?
Ultima modificare: Marți, 15 Martie 2016
insresuma, utilizator
Degeaba exista obligativitatea atestarii administratorilor atata timp cat legea permite si nu limiteaza in timp administrarea asociatiei de catre comitetul executiv.

Atunci, de ce primariile aplica amenzi cf.legii asociatiilor, in cazul constatarii administrarii de catre o persoana fara atestat?
art. 17-HG1588/2007
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de
management
stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.

Art. 30. - L230/2007
(1) Comitetul executiv, reprezentat de preşedintele asociaţiei de proprietari, are următoarele atribuţii:
b) emite, dacă este cazul, decizii scrise privind reguli pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale şi pentru respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere precum şi alte decizii ce privesc activitatea din asociaţia de proprietari;
k) avizează documentele asociaţiei de proprietari;

Pentru preluarea obligatiilor si raspunderilor privind activitatea de management CEx trebuie sa emita o decizie scrisa deoarece priveste "activitatea din asociatia de proprietari".

Asociatia ar putea fi sanctionata pentru administrare de catre o persoana fara atestat in doua situatii, persoana nu face parte din CEx sau daca nu exista o decizie de preluare a obligatiilor si raspunderilor de CEx.
Asa cum am spus mai sus, atata timp cat legea nu prevede un termen limita de angajare a unui administrator atestat sau o perioada maxima in care asociatia sa fie administrata de CEx nu exista temei legal pentru sanctionarea lipsei administratorului atestat.
Ultima modificare: Marți, 15 Martie 2016
cyan, moderator

Alte discuții în legătură

Asociatie fara administrator andac andac Poate o asociatie de proprietari sa functioneze fara a angaja un administrator urmand ca presedintele asociatiei sa faca el treaba administratorului? (vezi toată discuția)
Administrator membru de comitet ? BX BX Administratorul unei asociatii de proprietari poate fi si membru de comitet ? (vezi toată discuția)
Alegere administrator ALBERTO58 ALBERTO58 Buna ziua! alegerea unui nou administator, a cui sarcina este? primaria care se ocupa de asociatii,spune ca este datoria locatarilor. (vezi toată discuția)