avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 652 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Recuperare pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Recuperare pensie alimentara

Buna ziua! Am 24 de ani, sunt studenta la UAIC Iasi, si am cateva nelamuriri in ceea ce priveste recuperarea pensiei alimentare (daca exista aceasta posibilitate). Pentru inceput, trebuie sa precizez ca parintii mei nu au fost casatoriti, insa, la nastere, deoarece tatal biologic nu a vrut sa ma recunoasca, s-a ajuns la efectuarea testului de paternitate si implicit la proces, conform caruia am castigat dreptul de a primi pensie alimentara. Singura legatura dintre mine si aceasta persoana este faptul ca avem acelasi sange si ca ii port numele, eu neavand ocazia sa il cunosc pana in prezent.
Am primit pensie doar pana la varsta de 3 ani (nu cunosc foarte bine motivele incetarii), iar mama mea nu a intervenit in niciun mod, considerand ca ca s-ar injosi cerandu-i bani tatalui meu, atat timp cat acesta nici nu-si dorea sa ma vada (nu mi-a interzis niciodata sa iau legatura cu el). Asadar, au trecut multi ani de atunci, timp in care m-a afectat intr-o oarecare masura lipsa unei figuri paterne, strict din dorinta acestuia (studiez psihologie si inteleg cat de cat modul in care mi-au fost influentate procesele psihice)
Fara a ma abate de la subiect, intrebarea mea este daca mai pot face ceva in acest sens, si anume daca pot solicita recuperarea pensiei alimentare dupa atat de mult timp, daca "da", cum ar trebui sa procedez? As putea cere si daune morale?(am mai auzit de astfel de cazuri in afara tarii, la noi nu stiu daca este posibil) si daca tatal meu a lucrat in cadrul Ministerului Afacerilor Interne, as intampina dificultati la chemarea sa in instanta? (am gasit pe internet doua declaratii de avere - si asta este cam tot ce stiu despre dumnealui)