avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 923 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inlocuire mp3-player in garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inlocuire mp3-player in garantie

Buna seara. As dori sa va consult intr-o problema pe care o am in legatura cu un mp3 player pe care l-am cumparat acum aproape un an si pe care vanzatorul nu doreste sa mi-l inlocuiasca.
Pe data de 13.08.2008 am achizitionat un mp3-player marca Vortex de 1 gb dintr-un magazin aflat in incinta Kauflandului.In urma cu cateva luni am constatat ca aparatul nu mai functioneaza la parametri normali, motiv pentru care am mers la magazinul de unde l-am achizitionat pentru a cere lamuriri. Mi s-a spus ca trebuie sa merg la unul dintre service-urile prevazute in certificatul de garantie pentru a obtine o fisa de inlocuire a produsului. Am obtinut aceasta fisa, dupa care am mers in nenumarate randuri la magazinul de unde am achizitionat mp3-player-ul pentru a solicita inlocuirea. Vanzatorul imi spunea de fiecare data ca nu s-a facut inca comanda, sau ca aceasta nu a ajuns sau ca s-a facut comanda de un alt tip de mp3 player. Am intrebat daca se poate inlocui produsul cu un alt produs similar, urmand sa platesc diferenta si mi s-a replicat ca nu este posibil.Dupa ce in decurs de aproape 2 luni am fost la magazinul respectiv, mi s-a spus ca mi se va inlocui mp3-playerul cu conditia sa il aduc pe cel vehi, cu toate materialele pe care le-am nprimit, inclusiv cutia. Am spus ca nu mai am cutia si mi s-a replicat ca nu mi se va inlocui produsul pana nu aduc cutia, desi am toate celelalte materiale pe care le-am primit la achizitionarea mp3 playerului, respectiv, cablul de date, castile, CD-ul, manualul de utilizare si certificatul de garantie.Am solicitat sa mi se spuna textul de lege care prevede k nu este posibila inlocuirea aparatului fara cutie dar mi s-a refuzat aceasta informatie, spunandu-mi-se ca asa se procedeaza si cand cumperi un telefon...?
As dori sa stiu ce pot sa fac in aceasta situaatie pentru a putea inlocui mp3-playerul si daca intr-adevar acest lucru nu este pasibil fara cutie...IN CONDITIILE IN CARE GARANTIA ESTE DE UN AN POTRIVIT CERTIFICATULUI DE GARANTIE, desi din cate stiu eu, potrivit legii 449 ar trebui sa fie de 2 ani, iar in cateva zile imi expira garantia (mi s-a spus totusi ca aceasta se prelungeste in baza fisei de inlocuire de la service). Va multumesc anticipat pentru ajutor si astept un raspuns legal :) O seara placuta tuturor.
Cel mai recent răspuns: Florin Lucian Manolescu , Consultant managementul calitatii 08:27, 13 August 2009
Fiind in garantie, produsul trebuie reparat sau inlocuit.
Cum vi se refuza acest lucru, nu ar fi rau sa faceti o sesizare la protectia consumatorului.
Da, daca mergeti la OPC se va rezolva.
Prelungirea termenului de garanţie se face pe perioada cât a stat în service.Termenul decurge de la data vânzării.Incercaţi la protecţia consumatorilor cu factura de achiziţie şi bonul de casă la care adăugaţi şi celelalte documente (certificat de garanţie şi negaţie).Înregistraţi fişa de reclamaţie cu data de astăzi.Puteţi trimite şi on-line.Vizitaţi www.anpc.gov.ro.Mult succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intrebare referitoare la ambalaj. Irina_ii Irina_ii buna ziua. Acum o luna si putin am achizitionat de la un magazin doua produse identice (mp3 player). In timpul utilizarii am observat atat eu cat si a doua ... (vezi toată discuția)
Returnare produs incaltaminte Angelus162 Angelus162 Buna ziua ! In urma cu mai putin o luna am achizitionat o pereche de cizme care dupa maxim 20 de zile nu doar ca s-au dezlipit , dar si talpa efectiv s-a ... (vezi toată discuția)
Produs electronic nou defect ananasha51 ananasha51 Buna ziua , am achizitionat o tableta resigilata -garantie 24 luni . Produsul l-am achizitionat in 17.06.2015 .Ulterior am constatat cu indignare mari ... (vezi toată discuția)