avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1178 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie creste copil studenta a doua facultate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie creste copil studenta a doua facultate

Buna seara,
As dori sa intreb daca pot beneficia de indemnizatie de crestere a copilului daca sunt studenta in anul 3 la a 2a facultate (de acoea o si platesc, dar e forma de cursuri de zi, fara intreruperi), am la activ o alta facultate, un master si un doctorat, si voi sustine licenta dupa ce voi naste. Am inteles ca daca, dupa absolvire, depun cerere de intrare in somaj, as putea apoi sa fiu eligibila pt indemnizatia de crestere a copilului. Asa este? Exista o perioada in care tb depusa cererea de indemnizatie? Se mentin prevederile si in noul proiect de lege care ar fi sa intre in vigoare de la 1 iulie? Mentionez ca n-am realizat deloc venituri, ci doar sotul realizeaza venituri, dar el va continua sa munceasca. Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:17, 1 Aprilie 2016
1. Inteleg ca veti naste dupa ce veti absolvi facultatea.

2. - In aceasta situatie este bine ca imediat dupa absolvire (chiar daca nu ati dat licenta) sa va inregistrati la Agentia de Somaj.
- Perioada de 60 de zile pana veti incepe sa primiti indemnizatie de somaj si perioada cat primiti indemnziatie de somaj sunt perioade eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC).

3. - Fiind in somaj indemnizat puteti beneficia de concedii medicale, concediu de maternitate (sarcina si lauzie = pre si postnatal = 126 de zile) si apoi de concediu crestere copil (CCC).
- Certificatele medicale le duceti la Agentia de Somaj care le calculeaza si le plateste.
- Cererea pentru CCC o faceti catre Agentia de Somaj iar actele le depuneti la Primaria de care apartineti cu domiciliul.