avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 924 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizare cheltuieli
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizare cheltuieli

buna seara .
am preluat de la 1 mart. o asoc cu un cabinet stomatologic care ocupa doua apartamente si un alt spatiu comercial(carmangerie ) un apartament.;la parterul blocului de garsoniere.Ambii au ceasuri separate dar citirea trebuie sa o fac eu si sa o duc la firma de distributie ei facand scazamant din factura totala a asociatiei mc consumati de cele doua societati!? Ce cheltuieli trebuie sa platesca aceste doua societati ? In mod deosebit ma intereseaza daca trebuie sa plateasca cheltuieli privind salarizarea administratorului? Sau ce altceva trebuie sa intreprind? Am auzit de o conventie? sau este stabilit legal? mentionez ca au intrare separata din strada.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:46, 3 Aprilie 2016
da, plateste cheltuielile salariale dupa cota parte indiviza de proprietate.
dritaS a scris:
am preluat de la 1 mart. o asoc..

Poate ne spuneti ce calitatea veti in asociatie: presedinte, administrator...?
Daca apa consumata de cele doua societati trece prin apometrul general al asociatiei (bloc sau scara), furnizorul va factura catre asociatie intreaga canttate de apa ce rezulta din diferenta de indexde la luna la luna, apa ce trece prin acel apometru general. Gestionarea consumului de apa se face de asociatie asa cum se face pentru orice apartament din asociatie.
Ce cheltuieli trebuie sa platesca aceste doua societati ?

Aceste societati trebuie sa plateasca asociatiei toate cheltuielile, ca orice alt proprietar din bloc, asa cum prevede legea 230/2007 si HG 1588/2007.
Costurile cu personalul salariat sau indemnizat se repartizeaza proportional cu suprafata utila (CPI) a fiecarui apartament sau spatiu cu alta destinatie din asociatie.
Repartizati cheltuielile firesc pe lista de plata, incasati banii in baza chitantei sau prin contul bancar al asociatiei si, la cerere, le intocmiti factura.
Daca aceste firme genereaza cheltuieli suplimentare fata de ceilalti proprietari din asociatie, incheiati o conventie cu acestia prin care stabiliti aceste cheltuieli suplimentare. De exemplu daca accesul salariatilor si/sau clientilor firmei s-ar face pe casa scarii, ati putea stabili sa fie trecuta firma cu un numar de persoane suplimentar. Dar nu e cazul la dumneavoastra. Daca isi afiseaza denumirea firmei pe peretele blocului, puteti stabili de comun acord locul amplasarii, dimensiunea si o chirie lunara pentru ocuparea acestui spatiu comun (5-10-50 lei/luna).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Drepturi ale asociatiei de proprietari Amariei Alin dumitru Amariei Alin dumitru Sunt persoana juridica si detin un spatiu comercial la parterul unui bloc de locuinte (mentionez ca este spatiu comercial din constructie, cu intrare separata ... (vezi toată discuția)
Contract intre asociatia de proprietari si firmele care detin spatii comerciale mariusnt mariusnt Buna ziua, Caut de ceva timp un model de contract intre o asociatie de proprietari si firmele care detin spatii comerciale la parterul blocului, cat si ... (vezi toată discuția)
Spatiile comerciale de la parterul blocurilor caragiu caragiu Doresc sa aflu la ce cheltuieli din cadrul asociatiei de proprietari sunt obligati sa participe detinatorii de spatii comerciale de la parterul ... (vezi toată discuția)