Care este obligativitatea societăților comerciale față de AJOFM în cazul angajarilor?
Mă interesează un caz în particular. Am angajat o persoană pe un post nou înființat, iar angajatul în cauză a încheiat fostul contract de muncă (prin demisie cu preaviz) cu o zi înaintea semnării contractului de muncă la societatea noastră. Recrutarea a fost făcută prin mijloace proprii, fără a apela absolut deloc la AJOFM, iar persoana angajată nu a avut întrerupere în muncă nici măcar o zi și, cu toate acestea, serviciul de resurse umane (externalizat) ne-a înmânat spre semnare o declarație de repartizare din partea AJOFM.
Mă puteți ajuta cu o explicație?
Angajatorii au obligaţia să comunice agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă teritoriale, ocuparea locurilor de muncă vacante care au fost comunicate potrivit legii, în termen de o zi de la data ocupării acestora, în condiţiile legii.
Puteti semna acea declarație de repartizare din partea AJOFM.
Mulțumesc pentru răspuns! Exact la asta mă gândeam și eu. Dacă angajatul în cauză nu a fost o zi șomer, nici cu indemnizație, nici fără, de s-ar presupune că l-a repartizat AJOFM? Și care ar fi beneficiile de ambele părți ale acceptării declarației?
Dispozitiei de repartizare in munca este prevazut in Anexa nr. 2 din OMMSS 85/2002 privind aprobarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, cu modificarile si completarile ulterioare, act normativ in vigoare.