Intr-un ONG acum 4 ani s-au luat decizii semnate si stampilate privind cheltuirea unor bani. Sunt referate semnate si aprobate de cei trei asociati pentru infiintarea asociatiei si intocmirea bilanturilor contabile in fiecare an . Acum un asociat considera ca s-au cheltuit prea multi bani pentru infiintare acum 4 ani, in conditiile in care s-au semnat atunci niste documente. Ce este de facut ? Se mai poate face ceva ?
Sunt cheltuieli care sunt acoperite cu acte. De exemplu la cheltuielile cu infiintarea ong-ului, nu stiu. Poate ca s-a apelat la un avocat mai scump? In rest sunt chltuieli fixe. Si nu se poate renunta la acele plati.
In afara de astea, in timpul activitatilor ong, pot fi discutii despre oportunitatea unor cheltuieli. Dar poate contesta aceste cheltuieli un membru care nu a fost informat corect sau care din diferite motiv a fost impiedicat sa aiba acces la documente. Dar o persoana care a fost de fata la timpul respectiv, a avut acces la documente, a participat la vot si a fost singurul care a votat impotriva. Ce sa mai faca? Si mai putea sa conteste in justitie anumite hotarari.
Iar faptul ca sunt referate semnate si bilanturi depuse, nu inseamna ca subiectul e deja inchis. De exemplu bilantul a fost discutat si votat in adunarea generala?
Dupa infiintare s-a incercat in repetate randuri convocarea Adunarii generale pentru obtinerea adeziunilor ca membri ai ONG.Nu s-a reusit.Nu s-au colectat cotizatii sau alte taxe. S-au facut cheltuieli pentru infiintare si intretinere respectiv 4 sponsorizari. .Acest ONG trebuia dizolvat mai demult deoarece nu poate functiona fara membri. Toti trei asociati au avut acces la documente si au semnat si aprobat documente in fiecare an , act constitutiv, deplasari, etc inclusiv prin notariat. Acum dupa 4 ani spun ca s-au cheltui bani . Sunt chitante si bonuri justificative, cu, care atunci au fost de acord.
Trebuie sa dati mai multe amanunte. Deciziile Adunarii Generala si ale Consilului Director pot fi contestate in instanta, daca la nivel intern in organizatie nu s-a putut rezolva, insa in principiu in termen de 15 zile de cand cel in cauza a aflat de ele.... Cine a decis acele cheltuieli? Cand ati aflat de ele? La considerati ilegal / nestatutar facute sau doar inoportune / neeficiente economic ex. furnizor prea scump sau nu erau cu adevarat necesare? Legea impune ca o asociatie sa aiba minim o data pe an sedinta a Adunarii Generale, si din cauza legislatiei fiscale - care impune ca AG sa aprobe situatiile financiare anuale inainte de depunerea lor la organul fiscal - sedinta ordinara anuala a de AG ar trebui sa fie in primele patru luni ale anului. Daca nu s-a tinut sedinta AG, asociatia functioneaza nelegal si puteti la nevoie forta prin instanta sa se tina si sa fie tras la raspundere Consiliul Director care a omis sa convoce sedinta AG. In sedinta AG puteti pune intrebarile, daca in alt cadru nu ati reusit. Repet: Daca au fost cu mult timp in urma, poate fi o problema....
Sunt documente prin care s-a solicitat convocarea AG dar nu s-a reusit .Eu sunt unul dintre asociati care am solicitat in scris acest lucru Acum s-au implinit si cei 4 ani si o vom desfiinta la Judecatorie. De fapt aceast ONG s-a infiintat acum 4 ani cu scopul de a colecta cotizatii si alte sponsorizari ca sa putem functiona. Nu s-a mai dorit acest lucru si acum suntem nevoiti sa o desfiintam. Dar acum s-a trezit un asociat, dupa 4 ani ca s-au cheltuit multi bani pentru infiintare, deplasari, etc. In conditiile in care acum 4 ani a fost de acord si a semnat documente . Ce mai vrea nu stiu nici eu. Astept raspuns
Nu ati lamurit situatia. Ce inseamna acele documente? Ce sunt, cine le-a intocmit? Cand s-a intrunit ultima oara AG? Ce prevede statutul in materie de dizolvare - ce cvorum de sedinta si de decizie e necesar pentru dizolvare? sau va ganditi la vreo dizolvare judecatoreasca sau caz de dizolvare de drept? Chiar nu inteleg de fapt la ce doriti sa aveti lamurire, cine ce decizii sa atace? Ca initial am crezut ca altcineva vrea sa atace legalitatea unor decizii de acum cativa ani, dar din ce scrieti acum pare ca de fapt e vorba de refuzul unui membru de a consimti la dizolvarea voluntara a asociatiei? Daca nu expuneti mai concret despre ce e vorba, nu vad cum se poate da un sfat mai pertinent... si oricum deja devine ceva f. specific, ar trebui sa contractati consultanta juridica specifica...