avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 272 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare contravaloare produse
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare contravaloare produse

Buna ziua,

Am comandat niste piese online insa mi-au fost trimise altele. Am discutat cu magazinul (a fost greseala lor) si au fost de acord sa le trimit inapoi si sa primesc contravaloarea.
Am uitat sa-i intreb si de costurile de transport. In mod normal se returneaza? Ale mele si ale lor? E vreo lege?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:21, 11 Aprilie 2016
Informatia referitoare la cine plateste returul ar trebui sa fie pe site insa tinand cont ca returnati produse expediate gresit nu ar trebui sa platiti nimic.

Cititi aceste articole din OUG 34/2014 ca sa vedeti ce obligatii au:
ARTICOLUL 13
Obligaţiile care revin profesionistului în cazul retragerii
(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea
consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
(2) Profesionistul rambursează sumele menţionate la alin. (1) folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
(3) Fără a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile
suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
(4) Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, în cazul contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna rambursarea până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.

Deci trebuie sa mai discutati o data cu ei ca sa stabiliti cum veti face returul si recuperarea pretului. De ex. daca ati platit cash curierului, la fel va trebui sa va primiti banii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Colet returnat, plata curier florinel888 florinel888 Acum cateva zile am comandat ceva pe internet care urma sa vin printr-o firma de curierat. Problema este ca eu am cumparat acel produs de aici si nu mai am ... (vezi toată discuția)
Produse platite din greseala, dar necomandate ionescuadrian ionescuadrian Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Am platit din greseala niste produse pe care nu le-am comandat si nici nu am nevoie de ele.Eu ma ocup de ... (vezi toată discuția)
Cine plateste transportul in cazul retragerii din contract? Vladimir1_83 Vladimir1_83 Exemplu: S-a achizitionat o pereche de pantofi de la un magazin on-line. Clientul a platit curierului valoarea pantofilor + serviciile de curierat. In ... (vezi toată discuția)