Da, de obicei asociatia are de recuperat cheltuieli de la proprietari in cazul de fata un proprietar si dezvoltator al unui imobil are de recuperat cheluieli de la asociatie .Dupa constituirea asociatie dezvoltatorul a platit in continuare toate cheltuielile pana au reusit sa se schimbe contractele de utilitati astfel s-au aduna 3 luni de cheltuieli pe care asociatia in timpul acesta le-a colectat de la proprietari insa nu au fost platite dezvoltatorului decat partial sume mici , doamna presedinta neautorzand aceste plati sub pretextul ca nu are suficienti bani si ca trebuie sa tina bani pentru lunile viitoare.
Am facut o cerere catre presedinta in care am cerut o situatie financiara , extrase de cont insa nu adorit sa o semneze#-o
Ma poate ajuta cineva cu un sfat despre cum am putea solutiona situatia creata
Situatia platilor fata de prestatorii de utilitati trebuie sa fie consemnata prin acte incheiate si asumate de catre parti-dezvoltator si asociatia de proprietari
Fiind vorba despre asociatie de proprietari nou infiintata,posibil sa nu detina fond de rulment ,astfel incat nu are fond la dispozitie din care sa faca platile facturilor pana la recuperarea de la proprietari
Dezvoltatorul poate notifica oficial asociatia de proprietari cu obligatia achitarii integrale a sumei diferenta de recuperat
Dezvoltatorul poate incheia angajament de plata prin care asociatia de proprietari isi asuma responsabilitatea achitarii deferentei de suma intr-un interval de comun acord convenit
Formulati o notificare catre presedintele asociatiei in care-i cereti ca pana la data de...... sau in termen de 15 zile (de exemplu) sa achite suma de xxx lei pe care o datoreaza asociatia catre dumneavoastra, conform situatiei contabile tinuta de dumneavoastra. Avertizati-l ca neplata datoriei pana la termenul stabilit, va obliga la actionarea in judecata, urmand ca asociatia sa suporte si cheltuielile de judecata.
Poate in urma acestei notificari vor plati. Sau macar vor incerca sa discute cu dumneavoastra, sa va promita... In acest caz incercati sa incheiati cu asociatia (presedintele) o conventie scrisa prin care sa stabiliti de comun acord suma de plata saptamanal sau luna pana la achitarea sumei toatale de xxx lei.
Acest inscris o sa va folosesca foarte mult in cazul cand nu vor plati. O sa-l folositi in instanta fara a avea nevoie de multe dovezi, situatii contabile....
Multumesc pentru raspuns!
Sincer ma gandesc sa le platesc cu aceias moneda si sa nu ma platim nici noi contributiile catre asociatie, detinem un procent de 40 % din proprietati si suma lunara este considerabila , astfel in doua luni maxim se vor trezi ca nu au bani sa plateasca utiitatile .
Propuneti Asociatiei o compensare intre ceeace va datoreaza si ceeace trebuie sa le platiti.
Daca nu vor sa semneze de primire rimitei-le propunerea pri posta, recomandat cu confirmare de primire.