Am fost in calitate de imputernicit la ANAF Constanta in vederea obtinerii unui certificat de atestare fiscala pentru o persoana decedata in urma cu mai mult de 10 ani necesar dezbaterii unei succesiuni.
La solicitarea adresata notarului cu privire la temeiul legal acesta mi-a raspuns ca este vorba de un document
nou aparut ca urmare a modificarii codului fiscal la inceputul anului. Nu a putut sa indice articolul cu pricina. X-(
Adica dupa peste 10 ani de la deces, ANAF-ul nu este inca lamurit daca o persoana mai are ceva "ramasite" ;) la taxe si impozite!!
Asa ca am inceput epopeea la Registratura, de acolo am fost directionat catre cam.
5-8, de acolo la cam.
204, de la 204 la
205, de la 205 la
201, de la 201 la
206. Cosmarul s-a terminat la 206!#-o
Solicitarea a fost simpla la fiecare camera, "dorim un CAF pentru o persoana decedata", nu a fost suficient sa fim directionati catre camera corecta, probabil au vrut sa ne arate cat de eficient este sistemul bugetar.
Precizez ca toate camerele erau toate
pe acelasi palier, fata in fata. :(
Si da, povestea nu este doar poveste, este reala!
In concluzie,
pentru dezbaterea succesiunii, incepand cu 2016
trebuie sa fie pregatit psihic si pentru un drum la ANAF pentru obtinerea unui
certificat de atestare fiscala pentru persoana fizica decedata pe langa certificatele fiscale care trebuie obtinute pentru masa succesoarala.
Daca tot vrea guvernul sa simplifice birocratia, procedurile si documentele...
[ link extern ] /
Noul motto al guvernului RO "Mai simplu, mai complicat!"