Sunt directorul unei agentii de publicitate si am un furnizor care mi-a trimis un act aditional la contractul semnat in ianuarie prin care imi impune niste clauze cum ar fi:"intermediarul are obligatia de achitare a facturii in termen de 2 zile lucratoare de la data primirii ei prin email". Ei sustin ca factura emisa pe suport de hartie si trimisa pe e-mail este considerata factura electronica si de aceea ma obliga sa efectuez plata. Este adevarat acest lucru? din legea 260/2007 eu inteleg ca factura electronica inseamna o factura emisa dintr-un program de contabilitate autorizat, de aceea va rog sa ma lamuriti dvs. Si mai am o problema. Imi spune ca daca am achitat factura nu mai pot sa o contest deoarece eu mi-am asumat raspunderea pentru respectiva factura si continutul ei. Problema este ca eu platesc in avans pentru serviciul ce urmeaza a fi prestat iar daca ceva este in neregula cu serviciul pe care il presteaza ulterior eu nu pot solicita sa mi se dea banii inapoi. Consider ca aceste clauze sunt abuzive dar pe de alta parte este un furnizor foarte important pe care nu as vrea sa il pierd, cu toate ca in postura aceasta eu sunt clientul si ii aduc foarte multi clienti la randul meu. Ce ma sfatuiti sa fac? Vreau sa continui colaborarea cu acest furnizor, nu in aceste conditii insa el imi spune ca asa scrie in lege. Eu nu am gasit acea lege care sa ii dea dreptate si vreau sa ii dovedesc acest lucru.
Factura va poate fi trimisa prin email, insa ulterior va trebui totusi sa primiti si exemplarul printat pe hartie.
In ce priveste contestarea facturilor achitate, acesta este un drept care va apartine. Puteti contesta orice suma pe care ati achitat-o in avans. Problema exista daca ati fi achitat facturile ulterior prestarii serviciilor respective, intrucat realizarea platii reprezinta recunoasterea datoriei. Cat timp plata se face in avans, nu se mai pune problema de recunoastere a datoriei daca contestati faptul ca ulterior realizarii platii serviciile nu au mai fost prestate sau au fost prestate defectuos.
In ce priveste clauzele abuzive, aceasta notiune se refera numai la raporturile contractuale dintre un comerciant si un consumator (adica persoana fizica sau asociatie de persoane fizice). Deci nu poate fi vorba de clauze abuzive.
Parerea mea e ca puteti continua colaborarea cu respectivul furnizor, cu atat mai mult cu cat este un partener important pt dvs., iar in cazul in care nu isi mai indeplineste obligatiile (iar dvs puteti proba acest fapt) il puteti actiona in instanta pentru a va recupera sumele achitate in avans (si eventual daune interese).