avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 342 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... clauze abuzive in contract
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

clauze abuzive in contract

Sunt directorul unei agentii de publicitate si am un furnizor care mi-a trimis un act aditional la contractul semnat in ianuarie prin care imi impune niste clauze cum ar fi:"intermediarul are obligatia de achitare a facturii in termen de 2 zile lucratoare de la data primirii ei prin email". Ei sustin ca factura emisa pe suport de hartie si trimisa pe e-mail este considerata factura electronica si de aceea ma obliga sa efectuez plata. Este adevarat acest lucru? din legea 260/2007 eu inteleg ca factura electronica inseamna o factura emisa dintr-un program de contabilitate autorizat, de aceea va rog sa ma lamuriti dvs. Si mai am o problema. Imi spune ca daca am achitat factura nu mai pot sa o contest deoarece eu mi-am asumat raspunderea pentru respectiva factura si continutul ei. Problema este ca eu platesc in avans pentru serviciul ce urmeaza a fi prestat iar daca ceva este in neregula cu serviciul pe care il presteaza ulterior eu nu pot solicita sa mi se dea banii inapoi. Consider ca aceste clauze sunt abuzive dar pe de alta parte este un furnizor foarte important pe care nu as vrea sa il pierd, cu toate ca in postura aceasta eu sunt clientul si ii aduc foarte multi clienti la randul meu. Ce ma sfatuiti sa fac? Vreau sa continui colaborarea cu acest furnizor, nu in aceste conditii insa el imi spune ca asa scrie in lege. Eu nu am gasit acea lege care sa ii dea dreptate si vreau sa ii dovedesc acest lucru.
Cel mai recent răspuns: alexgrigoriu , utilizator 21:22, 11 August 2009
Factura va poate fi trimisa prin email, insa ulterior va trebui totusi sa primiti si exemplarul printat pe hartie.
In ce priveste contestarea facturilor achitate, acesta este un drept care va apartine. Puteti contesta orice suma pe care ati achitat-o in avans. Problema exista daca ati fi achitat facturile ulterior prestarii serviciilor respective, intrucat realizarea platii reprezinta recunoasterea datoriei. Cat timp plata se face in avans, nu se mai pune problema de recunoastere a datoriei daca contestati faptul ca ulterior realizarii platii serviciile nu au mai fost prestate sau au fost prestate defectuos.
In ce priveste clauzele abuzive, aceasta notiune se refera numai la raporturile contractuale dintre un comerciant si un consumator (adica persoana fizica sau asociatie de persoane fizice). Deci nu poate fi vorba de clauze abuzive.
Parerea mea e ca puteti continua colaborarea cu respectivul furnizor, cu atat mai mult cu cat este un partener important pt dvs., iar in cazul in care nu isi mai indeplineste obligatiile (iar dvs puteti proba acest fapt) il puteti actiona in instanta pentru a va recupera sumele achitate in avans (si eventual daune interese).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Am o factură scanată, primită pe e-mail și printată, însă contabila nu vrea sa o deconteze. ce este de făcut? Gya2000 Gya2000 Am o factura scanata, primita pe e-mail si printata, insa contabila nu vrea sa o deconteze. Ce este de facut? Mentionez ca nu pot intra in posesia unei facturi ... (vezi toată discuția)
Factura fiscala posibil falsa gabriellbelu gabriellbelu Bună ziua. Va rog sa mă ajutați cum câteva sfaturi. Am achiziționat de la un magazin online anumite produse cu scopul de a le revinde. Am primit și o ... (vezi toată discuția)
Problema cu un client care dupa prestarea unui serviciu isi vrea returnat avansul ssnk ssnk Pe scurt, reprezint o firma de prestare servicii it, mai precis mentenanta si dezvoltare soft. Un client imi solicita dezvoltarea unui soft complex (ERP) pt ... (vezi toată discuția)