avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1060 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata penalitati RADET apartament debransat
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata penalitati RADET apartament debransat

Buna seara!
Va prezint pe scurt situatia in care ma aflu: locuiesc intr-un imobil de 8 etaje bransat la sistemul de incalzire furnizat de RADET. Din anul 2005 apartamentul meu a fost debransat montandu-mi centrala de apartament.
In perioada 2007-2009 administratorul a produs o frauda in urma careia s-a constatat neplata furnizorilor de utilitati.S-a hotarat ca pana la finalizarea procesului impotriva administratorului, pentru a nu ne afla in situatia intreruperii furnizarii de servicii,locatarii sa achite debitele.
Am achitat si eu in aceelasi cuantum cu toti ceilalti locatari, dar penalitatile pentru RADET nu am considerat ca este normal sa le achit,deoarece eu nu m-am folosit de serviciile RADET,iar acum sunt actionata in instanta pentru neplata acestora.
Intrebarea mea este: ce obligatii de plata aveam eu in aceasta situatie si daca se poate,baza legala?
Multumesc!!
Cine v-a actionat in judecata, RADET-ul sau asociatia?
Ce anume ati achitat in cuantum cu ceilalti locatari din moment ce ati fost debransata?
Trebuia sa achitati doar cota ce va revenea pentru partile comune.
Iar penalitatile RADET nu aveti de ce sa ale achitati atata timp cat nu ati beneficiat de caldura furnizata de RADET, doar pentru parti comune ati putea fi obligata sa achitati.
Cine v-a dat in judecata trebuie sa si probeze.
In judecata m-a dat asociatia de locatari.
Eu am achitat apa rece,gunoi,lumina precum si reesalonare RADET (o parte). Pe chitante nu era specificat ce reprezinta sumele platite.Doar atunci cand am vazut ca am inceput sa platim si RADET am stopat platile.
Multumesc pentru promtitudine!
Chiar daca dv ati inteles sa va debransati de la sistemul centralizat furnizare utilitati,va revine obligatia sa achitati lunar c/v intretinere-inclusiv cote parti comune
In situatia in care
S-a hotarat ca pana la finalizarea procesului impotriva administratorului, pentru a nu ne afla in situatia intreruperii furnizarii de servicii,locatarii sa achite debitele.
,probabil ca este vorba despre hotarare a adunarii generale care este obligatorie pentru toti proprietarii,respectiv va revenea obligatia sa achitati integral sumele impuse in lista de intretinere
Asociatia de proprietari,fata de pozitia dv de a nu achita sume impuise in lista de intretinere,in mod temeinic a respectat si a aplicat dispozitiile in vigoare si pentru recuperare sume cu titlu de restanta a aplicat disp art 49,50 din L nr 230/2007
Incercati sa solutionati prin incheiere de angajament de plata cu asociatia de proprietari,
situatie in care instanta ar dispune suspendarea judecatii actiunii asociatiei de proprietari
Succes !
Cred ca nu m-am facut inteleasa.Am achitat cotele de intretinere,iar din reesalonari am achitat tot,in afara de penalitati RADET si o parte din reesalonari.
Eram obligata,debransata fiind,sa achit reesalonari in mod egal cu ceilalti locatari? Nu doar pentru partile comune?
Nu exista o hatarare a Asociatiei de locatari in acest sens.
Care este baza legala? Conteaza ca asociatia este de locatari si nu de proprietari?
Multumesc!


Ma refer la reesalonari in ceea ce priveste RADET-ul.
Ultima modificare: Joi, 5 Mai 2016
Adriantot, moderator
Este o problema majora temeiul de impunere in conditiile in care precizati ca nu exista o hotarare a adunarii generale pentru recuperare debit inregistrat de RADET
Probabil ,din anumite motive ,reprezentantii asociatiei dv,au repartizat in mod egal cotele de recuperare prejudiciu cauzat de ex administrator fara sa mai diferentieze cotele si in raport de apartenenta sau nu la sistemul centralizat de alimentare cu utilitati
Pentru clarificarea situatiei ,aveti 2 variante
1-solicitati oficial presedintelui de asociatie sa va prezinte documentele in baza carora vi s-au impus cote egale de sume ,sau formulati contestatie impotriva valorii impuse in lista de intretinere -in termen de 10 zile de la afisarea acesteia
Presedintele de asociatie are obligatia sa va raspunda in termen de 7 zile
2-sesizati oficial serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de locatari/proprietari din primarie
Succes !

Alte discuții în legătură

Abuzuri asociatia de proprietari Anca.Mirela Anca.Mirela Buna seara. Am urmatoarea situatie: asociatia de proprietari de unde locuiesc este executata silit pentru datorii catre RADET. In procesul verbal emis de ... (vezi toată discuția)
Cota parte indiviza gigiraut gigiraut ...daca in ultimul Referat Tehnic de Debransare din 13.06.2011 este trecut \\"-procent parti comune conform proiect: 32%\\" si pana astazi toata caldura ... (vezi toată discuția)
Debite fost proprietar cosmin910 cosmin910 Buna ziua! Am cumpart un apartament intr-un bloc cu datorii la radet, perpetuate pe mai multi ani, chiar si dupa debransare. Fostul proprietar a luat de la ... (vezi toată discuția)