Bună seara, vreau să adresez și eu câteva întrebări persoanelor care mă pot ajuta cu câteva detalii despre închiderea unui PFA. 1) am un PFA magazin alimentar și aș dori să îl închid deoarece vreau să plec in Anglia, as dori sa stiu daca pt închiderea sa ar trebui să plătesc următoarea contributie trimestrială până pe 25 iunie și contribuția la pensii? 2) Cu casa de marcat cum se procedează? Se radiază sau ce se face cu această? Va mulțumesc pt timpul acordat, o seara frumoasa tuturor!
Aceste plati pe care le faceti dumneavoastra pentru impozitul pe venit si contributiile sociale sunt plati anticipate pentru anul in curs.
Dupa ce veti obtine de la registrul comertului certificatul de radiere a pfa, veti merge la finante si veti depune declaratia 200 pentru aceasta perioada din 2016 in care ati realizat activitatea pana la radiere si o sa se faca regularizarea pentru impozitul pe venit si cass. Mai depuneti si declaratia 601 pentru a va scoate ca platitor de la contributia la pensie pentru pfa.
Acum, daca reusiti sa faceti toata procedura si sa ajungeti la finante sa depuneti d200, pana la data de 25 iunie, cand e si acel termen scadent de plata la impozitul pe venit si contributiile sociale la care va referiti, nu le mai platiti. Daca depasiti data, trebuie sa le platiti.
Referitor la inchidere, stocul de marfa pe care nu ati reusit sa-l vindeti, il veti transfera in patrimoniul personal prin casa de marcat. Abia dupa aceea contactati o firma specializata in comercializarea caselor de marcat, ar fi bine daca puteti chiar pe aceea de unde ati cumparat-o si aceasta se va ocupa cu extragerea memoriei fiscale si cu depunerea celorlalte acte la finante pentru a o defiscaliza. Pasul asta s-al faceti dupa ce aveti de la registrul comrtului certificatul de radiere pfa pentru ca firma care se ocupa cu casa de marcat trebuie sa depuna la finante si o copie dupa actul cu care dovediti ca nu veti mai functiona ca pfa.
Apoi casa de marcat cu memoria fiscala si actul de la finante vor ramane in pastrarea dumneavoastra 10 ani.