In primul rand ,vreau sa salut, pe toti utilizatorii.
Sunt client ASTRA ASIGURARI ,avand polita FULL CASCO.
In urma unui accident auto (din vina fiului meu ,care conducea autoturismul) ,am mers la un constatator Astra ,pentru deschiderea dosarului de dauna. Reprezentantul Astra ,face constatarea ,intocmeste dosarul de dauna si imi inmaneaza o lista cu service-uri agreate de Astra . Citesc lista si constat ,ca reprezentanta marcii autoturismului meu nu este in lista (masina fiind in garantie ,riscam pierderea garantiei ptr. piesele ce necesitau demontare sau inlocuire).
Imi arat nedumerirea (ptr.ca fusesem asigurat de reprezentanta ,ca au decontare directa ) si dau explicatii despre garantie si asigurarea data de reprezentanta (cu privire la decontarea directa cu cei de la astra ) .
Duc masina la service-ul reprezentantei ,iar cei de acolo ,constata ca doua bandouri de la usi nu pot fi refolosite si o janta nu poate fi reabilitata din punct de vedere al aspectului .Ca atare service-ul,trimite un e-mail ,catre reprezentantul Astra ,iar acesta ,isi da prompt acordul de inlocuire a pieselor respective (tot prin e-mail) .
Masina intra in reparatie si in 9 zile este gata ,iar cei de la service trimit asiguratorului devizul (prin e-mail). Dupa 5 zile se mai trimite odata devizul si dupa inca o zi se trimite iar. Reprezentantul Astra ,se face ca ploua . Cei de la service ,imi sugereaza ,sa iau personal legatura cu agentul constatator de la Astra . Iau telefonul si dupa aproximativ trei ore de insistenta mi se raspunde ,la telefon. Expun problema cu devizul si acesta (agentul Astra) ,dupa ce se arata mirat de e-mail ,verifica in PC si il gaseste ,apoi imi spune :"....sa vorbesc cu seful ,ca nu prea avem voie ,sa dam acordul daca nu avem contract cu service-ul..." si a ramas sa imi dea raspunsul maine .
INTREBARILE ,la care va rog sa-mi raspundeti ,sunt :
-Are asiguratorul dreptul ,sa-mi impuna anumite service-uri ?
-Daca "seful" ,ii da dispozitie constatatorului Astra sa nu aprobe devizul ,cum trebuie sa procedez ptr. a rezolva problema (tinand cont ,ca service-ul nu-mi elibereaza masina ,fara acceptul Astra sau bani de la mine)
-Cat timp permite legea ,ca Astra sa tergiverseze finalizarea povestii ?
-Sugestii ?
Asigurarea CASCO auto, este facultativa iar modul de derulare/procedare in diferite situatii, sunt prevazute in conditiile de asigurare, ambele parti fiind obligate sa le respecte( clauze contractuale convenite de comun acord prin semnarea politei).Cititi capitolul Drepturi si obligatii(asigurat si asigurator) precum si capitolul Daune.
Raspunsurile la intrebari , le gasiti singur si procedati conform acestora, inclusiv daca este cazul, rezolvarea litigiului in instanta.
Va multumesc
Din conditiile politei Casco,rezulta:
-nivelul maxim al cheltuielilor ,cu reparatia ,este stabilit de importatorul oficial (devizul meu ,s-a intocmit pe baza normelor si preturilor oficiale ,ale marcii autoturismului ,la care service-ul autorizat de marca,a facut si un dicount de 20%)
-plata despagubirii ,se va face direct in contul unitatii reparatoare sau furnizorului de piese de schimb (nu se face referire,la unitati agreate de Astra)
DE CE invoca constatatorul ,interdictia "sefului",de a da acordul ,in cazul in care nu exista contract intre ,Astra si service?
Au dreptul legal,de a face asa ceva?
In acest caz, este "bucataria interna" si persoana la care ati apelat nu prea stie lectia.Abordati pe "sefu" , pentru a-si instrui "loaza" si urgenta plata (si asa depasita ca termen)Succes!
Mii de multumiri.
Sper ca seful ,nu este croit si el cu un tipar asemanator subordonatului .Dar daca este ?Exista si alte cai legale ,daca excludem instanta de judecata?