Buna ziua,
In urma unor interviuri reprezentantii unui hotel din UK i-au propus prietenului meu un post la acel hotel. Agentia de recrutare care a intermediat interviurile a trimis un doc "terms & conditions of employment" pe care l-au numit contract, solicitand semnarea acestuia in urma agrearii conditilor prevazute.
Va rog sa imi spuneti daca contractul de munca din UK are o structura diferita, tinand cont ca din documentul primit de la agentia de recrutare lipsesc urmatoarele aspecte:
- datele angajatului
-nu are nr de inregistrare sau rubrica pentru a fi completat ulterior dupa inregistrare
-nu are numele reprezentantului care a semnat; contine doar o semnatura a hotelului ( ori o institutie nu are drept de semnatura din cate stiu)
-nu contine anexa cu fisa postului
-nu are obligatii si indatoriri ale anagajatului si angajatorului
Nu are clar o structura a unui contract.
Suntem ingrijorati ca acest document denumit contract nu prezinta protectie angajatului si ca acesta poate lucra ilegal in UK, poate fi neplatit sau poate avea orice alte neplaceri in aceasta colaborare. Va multumesc si astept cu interes raspunsul dumneavoastra!
In principiu da. A avut interviu in Romania la care a participat reprezentantul agentiei de recrutare si doi reprezentanti ai hotelului. Agentia se ocupa de formalitatile de plecare.
Agenţii de ocupare a forţei de muncă au obligaţia de a asigura includerea şi în contractul individual de muncă încheiat între angajatorul străin şi angajatul cetăţean român a urmatoarelor elemente:
1. funcţia, meseria sau ocupaţia;
2. natura şi durata angajării, condiţiile de angajare, de încetare a angajării sau de reangajare;
3. durata timpului de muncă şi de repaus;
4. tariful orar, salariul lunar şi datele de plată a salariului;
5. sporuri, ore suplimentare şi alte drepturi salariale; h) cazurile în care pot fi urmărite drepturile salariale;
6. durata, modul de acordare şi drepturile băneşti aferente concediului de odihnă;
7. condiţiile de muncă, măsuri de protecţie şi securitate a muncii;
8. posibilitatea transferării salariului în România;
9. asigurarea medicală a angajaţilor români, similar cu cea a cetăţenilor din ţara primitoare;
10. acordarea de despăgubiri angajaţilor români în cazul accidentelor de muncă, al bolilor profesionale sau al decesului;
11. condiţiile de cazare, de locuit sau, după caz, de închiriere a unei locuinţe şi de asigurare a hranei;
12. asigurarea formalităţilor, stabilirea condiţiilor de transport din România în statul în care se asigură ofertele de locuri de muncă şi retur pentru angajaţii cetăţeni români şi membrii de familie care îi însoţesc sau îi vizitează, precum şi suportarea cheltuielilor aferente;
13. taxele, impozitele şi contribuţiile care grevează asupra veniturilor angajaţilor cetăţeni români, asigurându-se evitarea dublei impuneri sau a dublei perceperi de contribuţii de asigurări sociale;
14. obligaţiile angajaţilor cetăţeni români în străinătate.