avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Iesirea la pensie anticipata partiala
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Iesirea la pensie anticipata partiala

Sunt născut la 17 noiembrie 1949. Lucrez în aceeaşi intreprindere din 1 august 1974. Am făcut armata în perioada 20 martie 1976 - 1 octombrie 1976. Sunt inginer, cu facultatea făcută la cursuri de zi, înainte de 1974. Nu am lucrat in condiţii de munca speciale.
Când pot ieşi la pensie anticipată parţială?
Dan
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 11:44, 13 August 2009
Date generale: Un barbat nascut in noiembrie 1949 poate beneficia de pensie pentru limita de varsta la implinirea varstei standard de 64 ani si 11 luni; stagiul complet de cotizare este de 34 ani si 10 luni iar stagiul minim de 14 ani si 10 luni.

In conditiile realizarii stagiului complet de cotizare de 34 ani si 10 luni, puteti beneficia de pensie anticipata partiala la varsta de 59 ani si 11 luni.

La stabilirea stagiului de cotizare pentru acordarea pensiei anticipate partiale nu sunt sunt avute in vedere si perioadele asimilate acestuia, cum sunt armata si cursurile invatamantului universitar.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensionare sorincon sorincon Sunt nascut la 29 decebrie 1949. sex M. Sunt angajat de la data de 01.11.1972. In grupa I de munca am lucrat 11 ani si 7 luni, iar in grupa II de munca am ... (vezi toată discuția)
Pensie cu vechime completa in munca codrut1950 codrut1950 Va rog daca se poate sa imi precizati data pana cand a fost posibila iesirea la pensie la 62 de ani, grupa III (functionar birou) cu vechime integrala de 39 ... (vezi toată discuția)