Buna ziua,
As dori sa stiu ce acte trebuie sa primesc dupa incetarea contractului de munca si care este TERMENUL LEGAL de primire a actelor de catre angajat.Mentionez ca demisia mea este fara preaviz incepind cu data de 01.06.2016.Ultima zi de munca fiind 31.05.2016.
Va multumesc anticipat !!
Trebuie sa solicitati in scris eliberarea urmatoarelor acte :
- decizia de incetare a c.i.m.
- adeverinta de vechime
- adeverinta pentru somaj
HG G 500/2011 :
Art. 8.
......
(3) La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
(4) Documentele sunt eliberate in copie certificata de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul.