Radu9 a scris:
Raportat la scopul prelucrării datelor personale prilejuite de afișarea listei lunare de plată a cheltuielilor asociației de proprietari, conform art. 46 din Legea nr. 230/2007, respectiv acela de a-l informa pe fiecare proprietar cu privire la obligațiile financiare ce-i revin, dezvăluirea către terți a identității și a adresei acestuia îmi pare a fi excesivă, deci în contradictoriu cu condițiile art. 4, alin. 1 din Legea nr. 677/2001
Lista de plata se redacteaza pentru informarea in principal al proprietarilor cat si a autoritatilor
In situatia in care din varii motive se ajunge la verificari ale politiei,parchet,inclusiv solutionare litigii in instanta,aceste autoritati respectiv terti au competenta sa utilizeze date cu caracter personal
Operatorul este obligat să aplice măsurile tehnice și organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal
Asociatia de proprietari poate solicita inregostrarea pentru a deveni operator de date cu caracter personal in situatia instalarii de sisteme de supraveghere
Conform art. 1 din Decizia Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) 90/2006, notificarea prelucrarii datelor cu caracter personal nu este necesara in urmatoarele cazuri: [...] c) cand prelucrarea datelor cu caracter personal referitoare la proprietarii sau chiriasii unui imobil folosit in comun este efectuata de catre asociatiile de proprietari sau de locatari, in exercitarea drepturilor si obligatiilor stabilite prin lege, in scopul administrarii acelui imobil
.
Decizia ANSPDCP nr 90/2006 prevede concret ca asociatiile de proprietari nu sunt obligate sa notifice prelucrarea datelor cu caracter personal in exercitarea drepturilor si obligatiilor stabilite prin lege in scopul administrarii acelui imobil
Asociatia de proprietari cu scopul administrarii imobilului de locuit in comun are obligatia lunar sa calculeze si sa afiseze lista cu obligatiile de plata ale tuturor proprietarilor
De altfel ,ICCJ in decizia nr 37/2015 a precizat concret
ÎCCJ a stabilit și faptul că în cazul cererilor de liber acces la informații de interes public întemeiate pe dispozițiile Legii nr. 544/2001, atunci când informațiile de interes public și informațiile cu privire la datele cu caracter personal sunt prezente în cuprinsul aceluiași document, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informațiilor, accesul la informațiile de interes public se realizează prin anonimizarea informațiilor cu privire la datele cu caracter personal; refuzul de acces la informațiile de interes public, în condițiile în care informațiile cu privire la datele personale sunt anonimizate, este nejustificat.
In situatia listei de intretinere ,nu se poate vorbi despre cerere de liber acces la
informatii de interes public