avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 789 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara

Buna ziua ,
Sunt student in anul II si de curand parintii nu mai locuiesc cu mine .
Eu locuiesc cu bunica , cu parintii nu mai vorbesc si de cand nu mai locuiesc cu ei nu mai primesc nici banii de la ei, si m-ar interesa daca a-si putea primi pensie alimentara de la parinti.
Daca DA , a-si dori sa stiu care este procedura si unde trebuie sa ma adresez, ce acte sunt necesare ..
Cel mai recent răspuns: Adrian ALBU , Avocat 19:38, 25 Iunie 2016
Da, puteti primi.
Daca urmati cursurile de zi ale unei unitati de invatamant , nu aveti 26 de ani si nu aveti alte venituri, parintii sunt obligati sa va intretina.

Pentru aceasta va trebui sa obtineti o hotarare judecatoreasca .

Deci, va trebui sa va adresati judecatoriei in circumscriptia careia domiciliati, cu o cerere in acest sens, insotita de actele doveditoare.
Varsta nu o depasesc. Primesc bursa de merit de la Universitate , alte venituri nu am , tin doar sa mentionez ca am pe numele meu teren extravilan + o locuinta, in aceste conditii se poate?
1 .Deci trebuie sa merg la Judecatorie sa depun o cerere in acest sens sau se poate doar cu ajutorul unui avocat ?
2. Care sunt actele doveditoare ?

Multumesc !
1. Daca va descurcati singur, nu este obligatoriu sa apelati la un avocat. (nici la medic nu te duci, daca constati ca te poti vindeca singur!!!)

2. adeverinta de la unitatea de invatamant pe care o urmati.
O ultima intrebare : Pot sa primesc de la ambii parintii pensia alimentara sau doar de la unul ?
Multumesc
Puteți să primiți de la ambii părinți pensie de întreținere numai dacă nu înregistrați venituri din muncă. Dacă aveți o locuință în proprietate este posibil ca pensia să fie diminuată deoarece situația locativă este asigurată.

~ final discuție ~