avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

pensie alimentara

Buna ziua, am si eu niste intrebari legate despre pensia alimentara. Am varsta de 25 de ani si sunt student in anul 2.Parintii mei sunt despartiti, iar intrebarea ar fi , pot primi pensie pe durata studiilor sau pana la varsta de 27 de ani? Si daca pot primi pensie alimentara, va rog sa imi ziceti ce acte ar trebui facute si ce anume trebuie facut.
Va multumesc,
Si inca o intrebare, pensia alimentara care sunt indreptatit sa o primesc, o voi primi din data in care se introduce cererea sau retroactiv de cand am inceput studiile?
Ultima modificare: Joi, 1 Noiembrie 2012
gi-jane2, moderator
Aveti dreptul la pensie de intretinere pana la 26 de ani, deci puteti beneficia de pensie de intretinere pana cand aniversati 26 de ani.
De asemenea, beneficiati de pensie de intretinere doar daca nu aveti un venit permanent, adica daca nu lucrati.
Pensia de intretinere se va acorda de la data la care deschideti actiunea in instanta si pana la maxim 1/4 din venitul parintelui nerezident.

Acte necesare:
Certfificat de nastere - copie
Carte de Identitate - copie
Adeverinta de la unitatea de invatamant acreditata - original
Actiune scrisă de dvs. sau de un avocat, etc.
Ultima modificare: Joi, 1 Noiembrie 2012
Alexandru Munteanu, Avocat
In sfarsit un raspuns extraordinar,direct si clar. Va multumesc. Si o ultima rugaminte, acea actiune scrisa cum o pot redacta, pentru ca nu am un venit si nu pot sa imi permit sa platesc un avocat. Sau un model de unde pot gasi.
Domnule Preşedinte,