Dosarul de pensie se poate transfera dintr-un judeţ în altul, în situaţia în
care pensionarul solicită efectuarea acestei operaţiuni printr-o cerere simplă, la care
anexează :
1. o copie a actului său de identitate din care rezultă noua
2. un cupon de pensie - pentru evidenţa numărului de dosar de pensie la care va fi
efectuată operaţiunea;
Cererea se va înregistra la sediul casei teritoriale de pensii unde se află în prezent în
evidenţă. Solicitantul poate fi persoana îndreptăţită, precum şi mandatarul,
desemnat prin procură specială.
Transferul dosarului se va face către casa de pensii aferentă noului domiciliu, iar
aceasta din urmă va emite o nouă decizie de pensie, luînd astfel în evidenţă dosarul
respectiv.
In situatia transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la
plata, casa teritoriala care inregistreaza acest dosar in evidentele sale are obligatia
sa verifice dosarul administrativ, venit prin transfer, sa valideze punctajul mediu
anual si sa comunice la plata pentru a se achita drepturile de pensie pensionarului in
cauza.
Plata drepturilor de pensie se va efectua, in continuare, de
catre casa expeditoare pentru o perioada de inca 3 (trei) luni calendaristice, prin
mandate poștale cu dunga albastra, la noua adresa de domiciliu.
Verificarea este necesara pentru a nu se introduce, eventual, in baza de date
informatizata a casei teritoriale de pensii informatii eronate care ar putea sã
afecteze, pe termen lung, drepturile de pensie ale celui venit prin transfer.