Raspunsul CNPP:
Întrebare: Care este procedura privind transferul dosarului de pensie? Răspuns: Dosarul de pensie se poate transfera dintr-un judeţ în altul, în situaţia în care pensionarul solicită efectuarea acestei operaţiuni printr-o cerere simplă, la care anexează : 1. o copie a actului său de identitate din care rezultă noua 2. un cupon de pensie - pentru evidenţa numărului de dosar de pensie la care va fi efectuată operaţiunea; Cererea se va înregistra la sediul casei teritoriale de pensii unde se află în prezent în evidenţă. Solicitantul poate fi persoana îndreptăţită, precum şi mandatarul, desemnat prin procură specială. Transferul dosarului se va face către casa de pensii aferentă noului domiciliu, iar aceasta din urmă va emite o nouă decizie de pensie, luînd astfel în evidenţă dosarul respectiv. In situatia transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plata, casa teritoriala care inregistreaza acest dosar in evidentele sale are obligatia sa verifice dosarul administrativ, venit prin transfer, sa valideze punctajul mediu anual si sa comunice la plata pentru a se achita drepturile de pensie pensionarului in cauza. Facem precizarea ca plata drepturilor de pensie se va efectua, in continuare, de catre casa expeditoare pentru o perioada de inca 3 (trei) luni calendaristice, prin mandate poștale cu dunga albastra, la noua adresa de domiciliu. Verificarea este necesara pentru a nu se introduce, eventual, in baza de date informatizata a casei teritoriale de pensii informatii eronate care ar putea sã afecteze, pe termen lung, drepturile de pensie ale celui venit prin transfer.