Schimbarea domiciliului - transferul dosarului de pensie
"Pensionarul trebuie să se adreseze casei judeţene de pensii de care aparţine cu domiciliul actual cu:
- o cerere în vederea transferării drepturilor de pensie în alt judeţ;
- o copie a actului de identitate din care să rezulte noua adresă;
- un talon de pensie.
În situaţia transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, casa teritorială care înregistrează acest dosar în evidenţele sale are obligaţia să verifice dosarul administrativ, venit prin transfer, să valideze punctajul mediu anual şi să comunice la plată pentru a se achita drepturile de pensie pensionarului în cauza. Aşadar, casa destinatară va proceda la verificarea dosarului venit prin transfer, va emite și va comunica decizia de pensie, precum și transmiterea către sistemul central de plăți a modalității de plată prin bancă, începând cu luna de plată comunicată de casa expeditoare. Facem precizarea că plata drepturilor de pensie se va efectua de către casa expeditoare pentru o perioadă de încă 3 (trei) luni calendaristice prin mandate poștale cu dungă albastră, la noua adresă de domiciliu a pensionarului.
Verificarea este necesară pentru a nu se introduce, eventual, în baza de date informatizată a casei teritoriale de pensii informaţii eronate care ar putea să afecteze, pe termen lung, drepturile de pensie ale celui venit prin transfer."
[ link extern ]