avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 565 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie produs electric
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie produs electric

Am cumparat o pompa electrica de la un supermarchet, binenteles la prima folosire s-a defectat, cei de la magazin cind am intrebat de garantie mi-au spus ca in 48 de ore de la cumparare daca nu functioneaza se schimba. Problema este ca am plecat in concediu si am folosit- o doar dupa o saptamana, cind ma intorc in oras vreau sa trec pe la magazin si as avrea sa stiu daca vinzatorii sunt obligati sa schimbe produsul sau sa restituie contravaloarea produsului.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: MMV , utilizator 14:06, 18 August 2009
Trebuie in primul rand sa se remedieze defectiunea. Daca aceasta nu se poate remedia, trebuie sa fie schimbat produsul sau se returneaza contravaloarea acestuia.
Cititi totusi si conditiile de garantie.
Art. 13 (1) din O.G. nr. 21/1992 prevede: "Remedierea deficientelor aparute la produse sau servicii ori inlocuirea produselor care nu corespund in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate si care nu sunt imputabile consumatorului se face in termen de maximum 15 zile din momentul cand operatorul economic a luat la cunostinta de deficientele respective."
Mergeti la magazinul de unde ati cumparat produsul. Trebuie sa aveti factura si certificatul de garantie. Trebuie sa le aduceti la cunostinta aparitia deficientei. Solicitati o dovada ca s-a inregistrat reclamatia dumnevoastra. Va vor spune cum sa procedati: lasati produsul la ei sau va trimit la un service cu care au contract.
Daca sunteti nemultumit, adresati-va Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor (asa se numeste acum). Amenda in caz de nerespectare a prevederii mentionate este de pana la 10.000 lei.
Termenul de garanşie de 48 de ore este inadmisibil.Un astfel de produs trebuie să aibă 2 ai garanţie.Produsul,conform legii, trebuie înlocuit sau reparat la un service.Acelaşi lucru vi-l vor spune si cei de la protectia consumatorilor.
Multumesc de raspunsuri, certificat de garantie au spus ca nu au, am doar bonul fiscal, dar in legea privind protectia consumatorului este stipulat.
Multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum raspunde o societate care a intrat in insolventa fata de deficientele unui produs pentru care a acordat garantie? raduallan raduallan Este cazul unui mare lant de magazine intrat in insolventa - Fla... Pentru produsele pe care ei le-au vandut sau inca le mai vand (asa apare pe site) mai este ... (vezi toată discuția)
Protectia consumatorilor - cizme dezlipite la putin timp dupa cumparare danabunea danabunea Buna ziua. Am urmatoarea problema: in 22.12.2011 am cumparat o pereche de cizme cu 115 lei. Intradevar nu sunt din piele, dar pretul nu e mic. Ieri a inceput ... (vezi toată discuția)
Returnarea produsului in 24h cristiangheorghe cristiangheorghe Am tot cautat dar nu am reusit sa gasesc textul de elge in care se specifica ca un client poate returna un produs achizitionat in termen de 24 de ore de la ... (vezi toată discuția)