Ordinul nr. 657/2014 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii în sistemul de învăţământ superior
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 874 din 2 decembrie 2014
Capitolul IV - Eliberarea actelor de studii
Art. 18
Institutiile fac publice, prin afisare sau/si pe pagina web, conditiile de eliberare a actelor de studii.
Art. 19
(1) Titularii sau imputernicitii acestora au dreptul sa solicite eliberarea actelor de studii completate dupa maximum 12 luni de la promovarea examenelor de finalizare a studiilor, respectiv dupa maximum doua luni de la acordarea titlului de doctor.
(2) Un act de studii referitor la studii complete sau partiale finalizate se elibereaza titularului.
(3) In situatii bine motivate, cand titularul nu se poate prezenta, actul de studii poate fi eliberat imputernicitului acestuia, cu aprobarea conducerii, pe baza unei procuri care sa mentioneze in mod expres faptul ca imputernicitul poate ridica acte de studii, autentificata la notariat. In cazul cetatenilor romani sau straini cu domiciliul/resedinta in strainatate, procura notariala va fi supralegalizata sau apostilata (apostila de la Haga), conform conventiilor internationale, de catre autoritatile competente din tara respectiva.
(4) Procura notariala, in original, se pastreaza, cu termen permanent, in arhiva institutiei care elibereaza actul de studii.
Art. 20
(1) Inainte de a fi eliberate titularilor/imputernicitilor, actele de studii prevazute cu "Loc pentru timbru sec" (T.S.) se supun aplicarii timbrului sec al institutiei.
(2) Un act de studii completat se elibereaza titularului/imputernicitului dupa verificarea de catre titular/imputernicit a datelor inscrise in actul de studii, pe baza prezentarii documentului de identitate (carte de identitate sau pasaport valabile) de catre acesta si, dupa caz, a "Fisei de lichidare", din care rezulta ca titularul nu are datorii fata de institutie.
(3) Titularul semneaza pentru primire in toate locurile prevazute pentru semnatura titularului. Imputernicitul semneaza pentru primire in toate locurile prevazute pentru semnatura titularului, mai putin pe actul de studii; operatiunea de eliberare se consemneaza in registrul de evidenta a actelor de studii; numele si prenumele, calitatea si numarul documentului se trec in rubrica "Mentiuni" din registrul de evidenta a actelor de studii.
Art. 21
(1) Actele de studii completate si neridicate de titulari/imputerniciti se pastreaza in arhiva institutiei, cu termen permanent.
(2) Actele de studii completate si neridicate din cauza decesului titularului pot fi eliberate unui membru al familiei titularului (ascendent ori descendent de gradul I sau II), in baza unei cereri aprobate de conducerea institutiei, insotita de copie legalizata a certificatului de deces si de o declaratie pe propria raspundere privind motivele invocate pentru ridicarea acestor acte de studii.
(3) Unei persoane cu resedinta in strainatate, care adreseaza cererea mentionata in alin. (2), i se pot elibera actele de studii solicitate prin intermediul ambasadei (consulatului) tarii respective in Romania sau al ambasadei (consulatului) Romaniei din tara de resedinta a acesteia.
Art. 22
In registrul de evidenta a actelor de studii eliberate se consemneaza: numarul de ordine dat de institutie; seria si numarul formularului; numele, initiala/initialele prenumelui/prenumelor tatalui (mamei, in cazul in care tatal este necunoscut) si prenumele titularului; locul si data nasterii titularului; tipul actului de studii eliberat; numele si prenumele persoanei care a eliberat actul de studii; semnatura de primire a actului de studii de catre titular/imputernicit; mentiuni.
Poate vă este de ajutor următorul model:
Domnule (Doamna) Director,
Subsemnatul (a) ____absolvent al(a) Liceului/Colegiului "X", anul____, seseiunea de Bacalaureat____.cu media generala "x", va rog sa-mi aprobati cererea de eliberare a diplomei de Bacalaureat, (precum si a suplimentului de diploma - daca aveți nevoie sau dacă vă dă așa ceva).
Menționez faptul că diploma de Bacalaureat nu a fost ridicată din următoarele motive .......... (dacă considerați a fi necesar).
Multumesc anticipat,
Data________ Semnatura__________
(in josul paginii)
Domnului(Doamnei) Director al Liceului/Colegiului..etc "X"
Depuneți la secretariatul liceului un exemplar, iar pe fotocopie secretariatul va aplica numărul de înregistrare care trebuie să rămână la d-voastră. Nu cunosc dacă trebuie plătită vreo taxă, dar ar fi bine să întrebați telefonic la secretariat acest aspect cât și alte detalii.