Buna seara, daca am pierdut Diplomele de Competente de la Bacalaureat + plus certificatele de absolvire liceu (12 clase, respectiv 10), trebuie cerere si anunt in Monitorul Oficial pentru fiecare in parte? Multumesc anticipat!
adrivanic
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
In cazul in care ai pierdut diplomele de competente de la bacalaureat si certificatele de absolvire liceu, ar trebui sa depui o cerere pentru a obtine duplicatul acestora.
Procedura pentru obtinerea duplicatului unei diplome de competente de la bacalaureat depinde de modalitatea prin care ai obtinut diploma initiala. Daca ai obtinut diploma prin examenul national de bacalaureat organizat de Ministerul Educatiei Nationale (MEN), ar trebui sa te adresezi direct Ministerului Educatiei Nationale pentru a solicita duplicatul. Daca ai obtinut diploma prin alta modalitate, cum ar fi prin recunoasterea calificarilor profesionale obtinute in strainatate, ar trebui sa te adresezi institutiei care a eliberat diploma pentru a solicita duplicatul.
Procedura pentru obtinerea duplicatului unui certificat de absolvire liceu este similara. Ar trebui sa te adresezi institutiei care a eliberat certificatul initial (adica liceul absolvit) pentru a solicita duplicatul.
Este posibil ca, in unele cazuri, sa fie necesar sa depui o cerere si sa publici un anunt in Monitorul Oficial pentru a obtine duplicatul unei diplome sau a unui certificat.
În cazul plastifierii, pierderii sau al furtului actului de studii original eliberat, în baza unei cereri scrise a solicitantului, unitatea de învățământ care a eliberat actul respectiv eliberează un duplicat al acestuia, întocmit pe baza documentelor aflate în arhiva unității de învățământ din care rezultă situația școlară a solicitantului.
Cererea de eliberare a duplicatului este însoțită de următoarele acte, care se arhivează cu termen de păstrare de 100 de ani la inspectoratul școlar, iar copiile certificate «conform cu originalul» la unitatea de învățământ:
a) declarația notarială/consulară, dată de titularul actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, împrejurările în care actul original a fost pierdut, precum și alte precizări care să confirme dispariția actului de studii respectiv. Se va face în mod obligatoriu următoarea mențiune: «actul de studii original nu a fost lăsat gaj/garanție la o instituție de stat sau particulară, din țară sau din străinătate, și nu a fost înstrăinat cu bună știință altei persoane fizice sau juridice»;
b) dovada publicării pierderii sau furtului actului de studii în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a;
c) copie conformă cu originalul după certificatul de naștere/ căsătorie;
d) două fotografii color, format 3 x 4 cm;
e) actul original plastifiat;
f) aprobarea scrisă a consiliului de administrație al inspectoratului școlar pentru eliberarea duplicatului, în urma actelor depuse de către unitatea de învățământ.