Buna ziua.
Administratorul unui Srl cu 9 angajati face cursul SSM de putin timp si vrea sa se ocupe el de aceasta activitate.
Ma lamureste cineva care e procedura si ce presupune asta?
Nu mi-s clare urmatoarele aspecte:
--- ce este mai exact " autorizatia de functionare din punct de vedere al SSM - certificatul constatator"
-- cum o sa conduca aceasta activitate, care sunt pasii de urmat, trebuie intocmit un dosar la fel cum face serviciul extern SSM?
contract nu mai e nevoie in cazul acesta, dar prin ce act isi asuma/ atribuie administratorul serviciUL SSM?
cum procedeaza cu cel pe care il desemneaza pentru instruirea periodica? trebuie sa aiba acel angajat anumite studii? il instruieste pe el , apoi el instruieste restul muncitorilor?
Dar in cazul in care angajatii sunt cam toti pe aceleasi functii? multi din ei muncitori necalificati. dar pentru cel care se ocupa cu acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor? de cine trebuie instruit? poate fi aceasi persoana care se ocupa cu instructajul periodic, sa fie instruit si in aspectul primul ajutor/ incendii evacuari..apoi el sa instruiasca mai departe?!
acesta se numeste Lucrator desemnat?? sau cine e lucartorul desemnat?
Se poate va rog, scurta descriere a cum trebuie procedat, care sunt pasii de urmat??
multumesc mult!!!
La cate intrebari puneti, deduc ca nu ati inceput inca respectivul curs de pregatire in domeniul ssm sau ati lipsit la primele lectii/ ore. Pentru familiarizare ar fi bine ca anterior inceperii cursului sa studiati cu atentie Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare si Normele de aplicare a legii aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Legislatia permite ca administratorul unei firme cu maxim 9 angajati sa isi asume prestarea activitatii pe linie de ssm, intreaga activitate din domeniu fiind cea prevazuta in lege si in normele de aplicare.
Pentru a obtine certificatul constator in domeniul ssm (tine loc de autorizatie ssm) ati completat pe propria raspundere, la inregistrarea firmei, o declaratie pe care ati bifat anumite texte, bifa care atesta ca sunt indeplinite conditiile de functionare in domeniul ssm pentru firma pe care ati infiintat-o. Recititi declaratia si veti vedea ce ati bifat acolo.
Activitatea din domeniul ssm se desfasoara conform prevederilor din actele legislative deja mentionate plus prevederile din Cerintele minime de securitate si santate pentru lucratori pe domenii de activitate ce tin de ssm (mediul de lucru, EIP, agenti chimici, etc.) si standardele din doemniul ssm.
Administratorul isi asuma activitatea prin insasi desfasurarea acesteia, iar daca este "legist pana la capat" semneaza o decizie interna prin care isi asuma activitatea, urmanad ca la primul control din partea ITM sa prezinte documentul la cererea inspectorului de munca.
Nu desemneaza pe nimeni pentru instruire (toate formele de instruire), ci presteaza aceasta activitate.
Isi asuma inclusiv activitatea referitoare la prin ajutor, evacuarea personalului, psi-su (dar in acest caz se pregateste in acest domeniu, urmand un curs de pregatire si respecta prevederile din Legea psi nr. 307/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare plus Norme de aplicare si instructiuni specifice domeniului).
Lucrator desemnat ssm este chiar administratorul firmei.
Un sfat - contactati o firma autorizata sa presteze servicii din domeniul ssm si/ sau psi-su - in functie de domeniul de activitate al firmei.
Multumesc pentru raspuns!!
Cursul abia la prima lectie, am inceput sa citesc hg 1425 si legea 319..ma documentez.
Srl-ul activeaza in constructii, are contract cu un PFA in domeniul SSM.
fac cursul pentru acumulare de informatii, daca o sa ma simt capabila la terminarea lui o sa ma ocup eu de acesta activitate. daca imi permite si timpul.
Momentan 9 angajati, au fost 16 la un moment. Legea zice ca angajatorul isi poate asuma activitatea de SSM si intre 10-49 angajati. zic bine?
de ce spuneti ca angajatorul, ca lucrator desemnat face toate cele trei tipuri de instructaj?!
instructajul la locul de munca si cel periodic nu il face Conducatorul locului de munca/ seful de santier sub indrumarea Lucratorului desemnat?
multumesc!!
Referitor la firmele cu 10-49 de angajati, HG nr.1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art.17 (1) In cazul intreprinderilor care au intre 10 si 49 de lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt respectate prevederile art. 16 alin. (1) lit. a)-c);
b) riscurile identificate nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinte grave, ireversibile, respectiv deces ori invaliditate.
(2) In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori poate organiza unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie si/ sau poate sa apeleze la servicii externe, in conditiile prezentelor norme metodologice.
(3) In cazul in care angajatorul/lucratorii desemnati/ serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.
Faceti cursul de pregatire in domeniul ssm de 40 de ore deoarece este obligatoriu pentru administrator/ angajator.
Intr-o firma de ctii. este greu de crezut ca pot fi indeplinite conditiile de la art.17 lit.b). In acelasi timp, administratorul/ angajatorul nu va avea timpul necesar pentru a putea presta toate activitatile ssm mentionate la art.14 din norme.
Intr-o firma cu 9 lucratori este greu de crezut ca va puteti permite sa aveti conducator al locului de munca/ sef de santier, desemnati prin decizie interna. Este motivul pentru care am facut si mentiunea referitoare la instruiri.
Spuneti ca aveti contract incheiat cu un PFA in domeniul ssm. Pentru a fi legal, PFA trebuie sa indeplineaza conditiile de autorizare in domeniul ssm si sa aiba firma inregistrata la RC sau sa faca parte ca lucrator intr-o firma autorizata in domeniul ssm/ inregistrata la RC. Adica sa aveti incheiat un contract de prestari servicii cu o firma - Serviciu extern de prevenire si protectie in domeniul ssm.
Pentru a desfasura lucrari in santier trebuie ca firma dvs. sa respecte si prevederile din Cerintele minime de securitate si sanatate in munca pentru santiere temporare si mobile aprobate prin HG nr. 300/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Lucrator desemnat ssm
kra
Buna ziua,
In cadrul unui parc eolian, o societate care are un numar de angajati pe santier de peste 30, poate sa functioneze fara serviciu intern de SSM si ... (vezi toată discuția)