avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 872 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie pentru al doilea copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie pentru al doilea copil

Buna ziua.
Sunt insarcinata cu al doilea copil si problema mea este ca nimeni nu poate sa-mi clarifice cum o sa fie calculat indemnizatia pt cresterea copilului pt al doilea copil.
Situatia este urmatoare:
In data de 18. iulie m-am intors la lucru fiindca s-a terminat indemnizatie pentru primul copil. pana in data de 10 septembrie trebuie sa lucrez ca sa pot intra in concediu prenatal.Acum care va fi baza la care se calculeaza cei 85% din salariu. Trei luni din acest salariu si restul din salariu din 2014 sau din indemnizatia pt primul copil???
Si ce se intampla daca intru in concediu de risc maternal (este recomandat dar nu stiu daca merita sau mai bine sa stau la munca) ? atunci cum se calculeaza?

Multumesc pentru raspuns :)
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 17:06, 19 Iulie 2016
1. - Indemnizatia de concediu de maternitate (sarcina si lauzie) are ca baza de calcul veniturile brute din cele 6 luni anterioare lunii in care intrati in conecdiu de maternitate.
- Pentru aceasta aduceti de la AJPIS o adeverinta de venituri pentru lunile februarie - iulie, venituri provenite din indemnizatia pentru concediu crestere copil (CCC).

2. - Concediul de risc maternal se acorda daca activitatea la locul de munca pune in pericol sanatatea dvs.si/sau a fatului.
- Indemnizatia pentru concediul de risc maternal este de 75% din baza de calcul si se calculeaza asa cum am spus si la concediul de maternitate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură