Buna ziua.Va rog sa ma ajutati cu un sfat la urmatoarea situatie :
Pe data de 6 august 2008 laptopul pe care il folosesc acasa a luat foc cand am lipsit 3-4 minute din camera.Laptopul era alimentat la priza..se incarca presupun acumulatorul.|Deci..lucram la el normal...m-am ridicat de la birou..si am lipsit 3-4 minute din camera...dupa care am simtit miros de cauciuc ars din alta camera..si cand am venit laptopul luase foc ...tastatura ardea,un pic ecranul....si era cenusa in camera..am scos totul din priza si s-a stins si focul.Precizez ca nu cred ca a fost o cadere de tensiune ca celelalte aparate nu au patit nimic.Normal am tras o sperietura...noroc ca nu aluat foc si biroul daca lipseam mai mult.Am luat laptopul ,l-am pus in cutie si a 2 zi pe 7 august m-am dus la firma Emag de unde l-am luat.Binenteles am primit raspuns ca nu acopera garantia si ca nu poata sa faca nimic.Am ramas masca.Normal ca am cerut cu seful dumnealui si binenteles ..tot acelasi raspuns.A precizat ca ei au contract cu firma asus (laptopul meu) 6 luni ..dupa aia trebuie eu ..clientul sa iau legatura cu cei de la asus.Ok .Am luat legatura si au spus sa-l trimit la Euro Service Center la Bucuresti ca acolo este service-ul.In data de 7 august l-am trimis si a ajuns pe data de 11 la ora 10:41.De marti pana pe data de 18 nu am primit nici un telefon .Am sunat la cei de acolo...binenteles ca nu a ajuns nimic la ei.|Dupa telefoane la firma de curierat,dupa ce am verificat comanda si au verificat si cei de la |Euro Service Center...in final l-au gasit ...dar...nu au facut nimic pentru ca ,au specificat ei ca "era murdar"adica cum luase foc si ca se murdaresc .Scuza foarte deontologica.Cel care era la telefon a spus ca trebuia curatat si trimis...adica sa sterg urmele "micului incendiu"....tzzz..tzz..tzzz ..rusine...(precizez :prima oara cand am vorbit cu ei..au spus sa-l trimit asa cum este el ca o echipa de inspectori sa-l analizeze si sa ia o decizie )In 2 zile iau ei o decizie si ma anunta...si daca este ceva de reparat dureaza 12 zile ....ce este de facut in continuare ?Eu vreau schimbat laptopul .Mi se pare normal.Si cat mai repede ca am de lucru la el.Va multumesc si astept un raspuns ca sa stiu cum sa procedez in continuare.M-am gandit si la OPC.
Trimiteti-le o notificare prin executor judecatoresc celor de la care ati cumparat produsul si celor care raspund de garantia acelui produs prin care le solicitati inlocuirea produsului datorita defectiunii capitale suferite!!! .
Concomitent faceti sesizare la Oficiul pentru Protectia Consumatorului fiindca este posibil sa va plimbe cei de la magazin la service si de la service la magazin pana o sa va plictisiti!B-)
Eate o situaţie foarte complicată.În primul rând se pare că nu aţi primit certificat de garanţie pentru că termenul trebuie să fie de 2 ani.Bineînţeles că acest termen de garanţie nu mai e valabil dacă se constată că defecţiunea s-a petrecut din cauza dumneavoastră.Pe certificatul de garanţie trebuiau specificate unitatea de service,precum şi alte condiţii privind repararea sau înlocuirea produsului.Adresaţi-vă protecţiei consumatorilor cu toate documentele pe care le deţineţi.
Multumesc pentru sfaturi.Ce am omis....inainte sa-l trimit am facut poze la orice ..laptop din toate unghiurile,serii de numere,factura,garantie,cutie...am pastrat la mine copiile si am trimis certificaul de garantie in original...cel de la emag si cel international de 2 ani...,factura cu care am achizitionat laptopul....trebuia sa pastrez actele originale?|Eu nu pot sa merg la Bucuresti...l-am trimis prin nemo express..firma care colaboreaza cei de la euro service center..Certificatul de garantie asus l-am trimis la ei...este trecut unitatea de service..dar conditiile de reparare...cei de acolo trebuie sa le treaca..ca cei de la emag nu au vrut sa se bage...
La OPC ce acte trebuie sa am la mine?trebuie sa am si produsul cu mine?sau numai fac sesizarea..si ei se duc la ei..?
multumesc
Mergeti la Comisariatul pentru Protectia Consumatorului (asa se numeste acum), sau le puteti trimite si electronic sesizarea (vedeti site-un ANPC), cu toate documentele relevante pentru situatie (factura, pozele etc.). Ei va vor contacta daca au nevoie de detalii suplimentare. Dureaza maxin 30 de zile pana primiti raspuns (in mod exceptional 45 de zile). De obicei astfel de situatii se rezolva prin interventia lor, pentru ca firmele nu doresc sa aiba o publicitate proasta.