avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 456 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli de intretinere la bloc si fondul de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli de intretinere la bloc si fondul de reparatii

Doresc sa stiu daca in intretinerea lunara ce se achita la administratorul blocului se poate include un fond de reparatii fara acordul meu, si al altor locatari si daca acestea sunt proportionale cu suprafata apartamentului.Nu stiu daca la 4 camere reparatiile sunt mai multe decat la 3 camere, avand in vedere ca tevile urca vertical nicidecum orizontal prin camere. Doresc cadrul legal unde se specifica acest lucru ca si obligativitatea achitarii lui. Mentionez ca pana acum am platit fondul de rulment. Acum a stopat acest fond si a inclus fondul de reparatii.
De asemenea doresc sa stiu daca administratorul blocului poate refuza banii pentru intretinere fara acest fond aferent lunii respective, urmand sa-l achit mai tarziu deoarece au fost niste incurcaturi care mi-au intarziat venitul lunr -mai exact pensia. Avand in vedere venitul mic ce se repartizeaza pentru achitarea datoriilor , a medicamentelor si alimentele strict necesare, cum se poate rezolva aceasta situatie ?
Cel mai recent răspuns: BEN46 , utilizator 11:16, 26 Iulie 2016
Daca fondul de reparatii este inscris in lista de intretinere, el trebuie achitat, asa cum trebuie achitata si intretinerea propriu-zisa.
Lista de intretinere este similara unei facturi pentru toate apartamentele si pentru fiecare in parte.

Fondul de reparatii este decis in comitetul executiv, nu de catre administrator si are menirea de a strange bani din timp pentru reparatii urgente sau reparatii de mai mare anvergura si pentru care este foarte greu de a fi achitate in timp scurt de catre proprietari.

Pentru modul de a achita cota care va revine din acest fond puteti solicita presedintelui asociatiei o modalitate de a va pasui sau a va esalona plata acestuia. Nu discutati cu administratorul pentru ca el are datoria de a va primi orice suma puteti achita la un moment dat. Nu administratorul decide, ci comitetul executiv, respectiv presedintele asociatiei.
Potrivit legii 230/2007 asociația de proprietari poate alcătui un fond de reparații care poate fi folosit pt.. reparații curente sau să ceară in adunarea generală un fond mai mare in cazul cand se dorește de ex. schibarea uși a inst. , zugraveli etc.
Adm. nu vă poate refuza suma de pt. plata cheltuielilor in schimb poate să vă treacă cu diferența restantă la penalizări .
decizia privind fondul de reparatii o ia comitetul, in baza unei hotarari a adunarii generale privind modul de functionare al fondului si reparatiile care trebuie sa fie facute. Asta se stabileste anual, cu ocazia adunarii generale obligatorii, si care trebuie sa se tina, tot obligatoriu, in primul trimestru.

Asadar, administratorul nu are nicio atributie aici.

Daca fondul de reparatii este obligatoriu pentru toata lumea e si dreptul dumneavostra de a nu fi de acord. E un fel de greva fiscala. Dar si asociatia se poate indrepta spre aceste sume neplatit prin instante. E bine?

Pai depinde de dumneavostra cum vreti sa platiti acei bani: de bunavoie sau prin executare silita. Fireste, e mai bine sa-i platiti la fel cu marea majoritate. E mai simplu pentru toata lumea.
Desigur ca nu este preferabil prin executare silita, dar pentru 40 lei neachitai sa ma dai in judecata iar pentru intretinere in valoare de zeci de milioane nu....asta e chiar o aberatie...
Daca s-ar achita toate restantele la intretinere nu cred ca ar avea nevoie de alti bani, dar sa pasuiesti locatari care nu achita cu anii nici macar intretinerea...asta este o aberatie.
Multumesc pentru raspuns.
Nu inteleg cine ia hotararea deoarece s-a facut o sedinta cu locatarii blocului la care a participat presedinta si dna administrator care nu are nici macar o diploma de absolvire a cursurilor de administratie... Adica cele doua de comun acord dar fara votul majoritatii celor prezenti, ei nefiind de fapt decat o parte din locatari.
Hotărârile cu privire la o lucrare de anvergură se ia in Adunarea Generală ( unde votează proprietarii ) care hotărește suma lunară pt. fondul de reaparații cat și perioada cat se cotizează .
Adm. doar execută cea ce doriți .
In privința atestatului adm. este obligat să aibă acel atestat ,președintele- (ta) nu sunt obligați să aibă atestat .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna seara, asociatia de proprietari din care fac parte nu stie ... Anita2 Anita2 Buna seara, Asociatia de proprietari din care fac parte nu stie cum sa jupoaie mai mult pe proprietari. A infiintat tot felul de rubrici in tabelul de ... (vezi toată discuția)
Hotaririle luate de fostul comitet de bloc, de anul trecut, mai sunt in vigoare si in prezent ? androidu androidu Buna ziua. Din administratia blocului de anul trecu a mai ramas administratora care este angajata si cenzoul care acum e presedinte. Anul trecut comitetul ... (vezi toată discuția)
Administratorul nu reface anual fondul de rulment, îl menține la valoarea cea mai mare din ultimii ani, și dorește să pună și penalizare. cum se poate rezolva acest caz? bomboana bomboana Din ianuarie 2013, administratorul blocului mentine fondul meu de rulment la 900 lei.Deoarece atunci am avut intretinerea cea mai mare. Conform Legii 230/2007, ... (vezi toată discuția)