avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 881 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Miros insuportabil tobogan ghena de gunoi
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Miros insuportabil tobogan ghena de gunoi

Salutare!

Am un birou intr-un apartament proprietate personala intr-un bloc dotat cu tobogan pentru gunoi. Apartamentul este la etajul 1 in apropierea camerei toboganului, ghena de colectare a gunoiului de pe tobogan fiind la parter. Din aceasta zona vin mirosuri insuportabile. Uneori simtindu-se chiar pe mai tot etajul si parter. Mai mult de atat, in zona toboganului de la etajul 1 se mai aduna si gunoaiele mai mari care nu incap pe tobogan (celelalte etaje neavand pardoseala completa, zona toboganului avand si rol de iluminator.). Pot sa spun ca este un focar de infectie la doar 2-3 metri de usa apartamentului meu....
Mentionez ca in spatele blocului exista si o bena pentru colectarea gunoiului.

Apartamentul l-am achizitionat primavara trecuta si in perioada premergatoare deciziei de cumparare nu am sesizat gravitatea problemei fiind sezon rece. Mirosul apare cu precadere vara, dar nu numai.

Astazi mi-a venit stomacul la gura in timp ce ma indreptam spre propriul apartament!

Am discutat cu presedintele asociatiei de nenumarate ori problema, dar mi-a spus ca nu are ce sa faca in afara de a-i atentiona verbal pe locatari. A chemat oameni care sa stranga gunoaiele mari care se adunau la etajul 1 ori de cate ori reclamam acest lucru, dar atat. Eu am impanzit blocul cu afise educative cu trimitere la faptul ca depozitarea necorespunzatoare a gunoiului reprezinta contraventie, dar si ca poate genera probleme de sanatate. Am propus desfiintarea acestui tobogan si folosirea ghenei de afara, insa cei cativa vecini cu care am discutat (pentru ca doar cativa se aduna la sedinte, in general varstnicii) si inclusiv presedintele asociatiei, nu au agreat ideea de teama ca nimeni nu va duce gunoiul afara si ca il vor lasa pe scara.

Mai adaug aici ca toboganul este utilizat de doua asociatii, doua blocuri lipite care comunica fix pe la acest tobogan. Recunosc, cu cei din blocul celalalt nu am vorbit.

Ce este de facut? Cui sa ma adresez pentru a rezolva problema, eventual chiar pentru a desfiinta acest tobogan in ciuda impotrivirii asociatiei?? Daca una dintre asociatii va agreea propunerea, dar cealalta nu, cum se procedeaza? Alte solutii care ar mai fi? Ma gandeam sa sesizez si garada de mediu, dar am zis ca probabil vor aplica o amenda care o vom suporta cu totii iar apoi vecinii se vor uita urat la mine....

Ultima modificare: Miercuri, 3 August 2016
Gabby26, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 21:19, 4 Septembrie 2016
Este problema care tine atat de respect,grad de civilizatie,dar si de modul in care presedintele de asociatie,administratorul,comitetul executiv manageriaza activitatea de administrare si buna gospodarire a condominiului
Trebuie sa constientizati ca si competenta presedintelui de asociatie se limiteaza in a ruga locatarii sa asigure,sa contribuie si sa pastreze curatenia
Daca insa locatarii din varii motive, din lipsa de respect,de bun simt inteleg ca este mai usor sa arunce si sa depoziteze gunoiul la ghena decat sa il arunce direct in bena speciala,atunci presedintele de asociatie trebuie sa recunoasteti ca se lupta cu morile de vant
Este greu de facut cursuri de bun simt cu locatarii
Problema cu care va confruntati trebuie solutionata in cadrul imobilului dv prin sensibilizarea tuturor acelora care utilizeaza ghena de gunoi
Asociatia de proprietari prin reprezentantii sai ar trebui prin regulamentul de ordine interioara sa dispuna interzicerea aruncarii gunoaielor/resturilor menajere voluminoase langa ghena
Eventual ar trebui analizata inclusiv problema curateniei respectivei zone
Problema toboganului si gunoiului intens mirositor din bena de la parter, dar si din spatiul comun de la etajul 1, de anga usa mea, nu am rezolvat-o inca. Desi intre timp i-am ameniintat pe ambii presedinti de asociatie cu reclamatii la Garda de Mediu daca nu observ masuri concrete. Pentru miercuri a fost convocata adunarea generala a locatarilor... Nu stiu cum as putea deschide ochii oamenilor din bloc astfel incat sa inteleaga focarul de infectie in care traiesc.....


Intre timp a aparut o alta neintelegere, bine, sunt si eu putin incapatanat, dar vreau sa stiu macar daca am dreptate: s-a zugravit scara blocului, mi-amintesc ca in sedinta in care a fost pus in discutie proiectul s-a zis ca sunt incluse reparatii ale peretilor, zugravit, vopsit balustrada, vopsit tevi si organizare cabluri aparente, periere pardoseala de marmura.
E drept ca nu-mi amintesc sa fi fost scrise toate astea pe foaia pe care am semnat, ci doar titlul generic al proiectului.
Intre timp a venit firma de amenajari, a zugravit, a vopsit balustrada la ultimele doua etaje, si a plecat. Dl Presedinte ne-a spus ca au o lucrare urgenta, dar ca revin (mda.... stiu eu cum e cu astia ca am mai construit/renovat casa si apartament.... muncitorii iau mai multe lucrari in acelasi timp, le incep pe toate ca sa-ti ia ochii, si termina la sfantul asteapta, dar fie, macar sa se intoarca) insa acesti baieti au lasat in urma pardoseala plina de glet, lavabila si praf. Astazi s-a pus la afisier mesaj prin care tuturor locatarilor li se cere sa curete pardoseala in zona fiecaruia.
Eu i-am transmis domnului presedinte ca firma de zugravi sa faca curat, insa acesta, bazandu-se pe povestea cu urgenta, ne-a rugat ca totusi sa curatam noi "grosul" pana revin baietii. Eu am continuat sa-i transmit ca nu e responsabilitatea mea si din moment ce am platit taxa solicitata de asociatie care prevedea si zugravire si periere pardoseala, asociatia sa faca curatenia daca el a fost fraier si a pus botul la "urgenta". apropo, femeia de serviciu cica nu poate, ca ea e platita doar pentru curatenia regulata....

In cele din urma intrebarea este: asociatia are dreptul sa ne ceara noua sa facemm curat, sau face parte din responsabilitatea asociatiei???
Despre gunoi.
Solicitati in adunarea generala desfiintarea totala a instalatiei, scoaterea tubulaturii si inchirierea boxelor ce rezulata la fiecare etaj. Se pot inchiria vecinilor de pe scara iar banii intra in fondul asociatiei si se folosesc pentru reparatii comune.

Despre curatenie si zugravit.
Se poate intampla ca cei ce s-au angajat sa realizeze lucrarile pe casa scarii sa nu fie seriosi, sa aiba o problema urgenta, sa se imbolnaveasca s.a.m.d. Oricat de presednte ai fi, nu poti niciodata sa fii absolut sigur ca un contract se va respecta de catre executanti. Noi am facut contract cu o firma ca ne zugravesc o scara in 30 de zile si avem aproape 3 luni de cand lucreaza pe acea scara, sigur cu tot disconfortul, mizeria si nemultumirea proprietarilor. Si e firma cu care am mai colaborat, firma care alta data a realizat lucrarea la timp...
Dar sa presupunem ca acea firma a disparut, nu mai vine pe la asociatia dumneavoastra. Ce sa faca presedintele? Incearca sa ia legatura cu ei, trimite o notificare scrisa cu confirmare de primire... iar in final actioneaza firma in judecata. Poate peste 1-2 ani, instanta da o sentinta prin care obliga firma la restituirea unor sume, la plata unor despagubiri s.a.m.d.
O perioada buna nici presedintele nu poate angaja alta firma sa termine lucrarea inceputa fiind in litigiu cu prima firma.
Ce faceti in acest timp? Stati cu mizeria pe pardoseala? Eu cred ca nu. Ori platiti suplimentar femeia de srviciu ori curatati fiecare in fata usii dumneavoastra. Sigur ca puteti prezenta si alte solutii presedintelui sau comitetului executiv.
Ca sa fim corecti in ceea ce vrem, ceea ce solicitam celor din conducerea asociatiei, este bine ca de fiecare data sa ne punem in situatia presedintelui si sa ne intrebam ce am face noi, ce solutii am adopta in locul lui. Fiti aproape de presedintele asociatiei si ajutati-l sa ia cele mai bune decizii.
Da, recunosc ca sunt incapatanat in problema curateniei de dupa zugraveala, dar sunt pentru ca am platit pentru curatenie. si chiar eu am fost cel care a insistat pentru perierea pardoselii in cadrul acestui proiect atunci cand a fost pus in discutie in AG pentru ca in trecut s-a zugravit doar parterul si curatenia a fost superficiala, s-a stat vreo 2-3 sapatamni cu pete de glet pe jos (e drept ca vorbesc de petele care au fost mai greu de curatat) dupa ce s-a terminat zugravitul.
Ce as fi facut eu in locul presedintelui? nu as fi lasat firma de zugravi sa plece, in cazul in care avea intr-adevar o urgenta, sa fi lasat macar un om (erau 4 baieti). dupa cum am mai spus, am mai lucrat de cateva ori cu astfel de oameni, stiu si ce am de facut, stiu si cum sa-i iau, si stiu ca urgenta, de multe ori, este o alta lucrare urgenta.
Cat priveste curatenia voluntara, ce facem cu oamenii cu handicap din bloc sau cu persoanele in varsta?
sau, eu spre exemplu, am acolo un birou si am contract cu o firma de curatenie care imi trimite o femeie de serviciu de doua ori pe saptamana. eu nu pot sa-i cer femeii aceleia sa se ocupe de curatenia pe scara pentru ca are un timp fix alocat si o suprafata fixa. altfel trebuie sa platesc suplimentar firma de curatenie. as plati, doar ca stiu ca am mai platit o data la asociatie acelasi serviciu...
iar cu femeia de serviciu de pe scara ce se intampla? in atributiile ei nu intra curatenia de dupa zugraveala, dar intra curatenia zilnica..... pe care nu o poate intreprinde pentru ca scara nu este curatata dupa zugraveala... sa inteleg ca ar trebui sa fie intr-un concediu fara plata? chiar o sa tin cont de asta la calculul intretinerii urmatoare
in cele din urma scara blocului este spatiu comun. asociatia este pentru a se ocupa de intretinerea spatiului comun. deci??

Inca o chestie: pe peretele meu exterior sunt amplasate reclame, a mea si a unei alte firme din bloc. fatada este spatiu comun, chiar daca este peretele apartamentului meu, iar eu si cealalta firma platim la asociatie chirie pentru spatiul folosit de reclamele noastre. asta e foarte corect si nu vreau sa o contest, dar asa cum fiecare e responsabil cu curatenia in zona sa, sa fie si fiecare beneficiar al zonei sale si, spre exemplu, sa nu mai fiu nevoit sa platesc chirie pentru reclama ;)

daca sunt responsabil cu curatenia in zona mea, inseamna ca sunt responsabil si cu gunoiul din spatiul toboganului? ca e in zona mea.....
Ultima modificare: Sâmbătă, 3 Septembrie 2016
Adriantot, moderator
Gabby26 a scris:
Ce as fi facut eu in locul presedintelui? nu as fi lasat firma de zugravi sa plece, in cazul in care avea intr-adevar o urgenta, sa fi lasat macar un om (erau 4 baieti). dupa cum am mai spus, am mai lucrat de cateva ori cu astfel de oameni, stiu si ce am de facut, stiu si cum sa-i iau,

Poate aveti dreptate, poate aveti solutii. Eu si altii am patit-o si chiar nu am gasit solutia de a rezolva imediat o asemenea problema. Efectiv cum ati fi procedat dumneavoastra? Va intreb pentru ca poate ne este de folos raspunsul sau metoda dumneavoastra.
Concret 2-3 oameni lucrau in casa scarii. Au lucrat cateva zile cate 7-10 ore, uneori 4-5 ore.. Dupa vreo 10 zile nu au mai venit deloc la munca. Sunad pe seful lor la telefon, acesta parea disperat si-si cerea scuze ca meseriasii l-au parasit si nu reuseste sa ia legatura cu ei, ca o sa caute altii cat poate de repede... Trec zilele si casa scarii e in lucru, in praf, cu peretii in diferite stadii de lucru.
Repet, este uin contract, clauze... Putem notifica, putem actiona in instanta. Dar cum s-ar fi putut ca cineva din asociatie (presedinte, administrator) sa nu-i lase sa plece, asa cum spuneti dumneavoastra. Nu erau inchisi sau legati undeva, ci lucrau liber si-au plecat liberi. Au plecat intr-o joi seara si se presupunea ca vineri vin la munca asa cum au venit pana atunci in fiecare dimineata. Dar au disparut in ceata! Cum sa-i retii, sa-i opresti?
Solutii sunt dar, asa cum spuneam, dureaza. De acea o lucrare ce trebuia terminata in 30 de zile, abia se termana acum dupa aproape 3 luni.

Chiria spatiului pentru afisarea firmei nu se compenseaza cu alte drepturi sau obligatii. Fiecare are alt tratament. Ca sa intelegem va dau un exemplu la indemana, dar sunt convins ca sunt multe. Ce ar fi sa nu platim taxa de drumuri sau altele incluse in pretul benzinei pentru ca soseaua ce trece prin fata mea e degradata, eu am curatat canalul de scurgere sau am pus doua roabe de pietris pentru ca aparuse o groapa in carosabil? Ce-ar fi sa nu mai platesc impozitul pe casa ori pe masina la primarie pentru ca primaria nu face ceea ce s-a angajat inca de anul trecut cu amenajarea pietei, a parcului de joaca, a trotuarului...?
Nu. Fiecare problema se trateaza si se rezolva fara a compensa una cu alta.




Alte discuții în legătură

Miros ghena si gandaci alex_tz2000 alex_tz2000 Buna ziua! M-am mutat de curand intr-un bloc care are in interiorul scarii de bloc langa lift, la fiecare etaj, intr-o camaruta, tobogan pentru aruncarea ... (vezi toată discuția)
Buna seara, comitetul de bloc poate sa ia hotararea suspendarii ... adrianaionita adrianaionita Buna seara, Comitetul de bloc poate sa ia hotararea suspendarii platii intretinerii in numarar ? Plata urmand sa fie facuta numai prin banca ? Exista o lege ... (vezi toată discuția)
Tobogan gunoi PetruD PetruD Buna ziua. Locuiesc intr-un bloc de 10 etaje dotat cu tobogan pentru colectarea gunoiului. De curand au aput afise cu o adresa de la primarie care ... (vezi toată discuția)