avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 770 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Zugravirea casa scarii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Zugravirea casa scarii

Buna seara.De curand ne-am apucat sa zugravim casa scarii,iar pe langa zugravire vrem sa schimbam si usile de la ghena pe fiecare nivel si schimbarea cutiilor de scrisori.Vecepresedintele asociatiei a convocat comitetul pentru aprobarea bugetului,dar a chemat si alti locatari,pentru a vota contra schimbarii usilor de la ghena si a cutiilor de scrisor.A doua zi presedintele a venit la fiecare locatar la usa si pe un tabel au semnat cei care sunt pro si contra.Acest tabel se i-a in considerare?Nu mi se pare corect ca 26 de apartamente din 44 sa fie pro schimbarilor si de fapt sa se i-a in considerare ce au vrut 3 membri din comitet si inca 2 din bloc.Mentionez ca la adunari generale locatarii nu se prezinta si presedintele proceda la tabelul nominal.Daca 26 de apartamente din 44 sunt pro,cei ce au fost contra sunt obligati sa plateasca sau pot refuza plata intretinerii sau raman restantieri?Mai mentionez ca zugravirea scarii nu s-a mai facut din 1985.Va multumesc si astept raspuns.
Cel mai recent răspuns: albundys , utilizator 10:52, 4 August 2016
Din expunerea dv rezulta concret ca este harababura generala,cam fiecare reprezentant al asociatiei face ce il taie capul-toate acestea cu incalcarea flagranta a dispozitiilor in vigoare
Dv precizati
Vecepresedintele asociatiei a convocat comitetul pentru aprobarea bugetului,

Conform dispozitii in vigoare competenta aprobarii bugetului de venituri si cheltuieli revine exclusiv adunarii generale
Comitetul executiv anterior convocarii adunarii generale ,in temeiul disp art 17 al c din HG nr 1588/2007 este competent sa intocmeasca bugetul de venituri si cheltuieli ,pe care sa il supuna discutiei si votului adunarii generale a proprietarilor
L nr 230/2007
Art. 27. - Adunarea generală a proprietarilor membri ai
asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
a) alege şi revocă din funcţie preşedintele, membrii
comitetului executiv şi cenzorul sau membrii comisiei de cenzori a
asociaţiei de proprietari;
b) adoptă, modifică sau revocă hotărâri;
c) adoptă şi modifică bugetele de venituri şi cheltuieli;
d) mandatează comitetul executiv reprezentat de preşedintele
asociaţiei de proprietari pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a
persoanei care ocupă funcţia de administrator imobile sau a altor
angajaţi sau prestatori, în scopul administrării şi bunei funcţionări a
clădirii;
e) exercită alte atribuţii care i-au fost conferite prin statut,
prin acordul de asociere sau prin votul proprietarilor asociaţi.

HG nr 1588/2007
ART. 17

(1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:

a) duce la îndeplinire hotărârile adunării generale şi urmăreşte respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere ale asociaţiei de proprietari;
b) emite, dacă este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale şi pentru respectarea prevederilor legale, a statutului şi a acordului de asociere,precum şi alte decizii ce privesc activitatea asociaţiei de proprietari;

c) întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi pregăteşte desfăşurarea adunărilor generale;

d) reglementează folosirea, întreţinerea, repararea, înlocuirea şi modificarea părţilor proprietăţii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietăţii comune, în conformitate cu actele normative în vigoare;

e) întocmeşte sau propune planuri de măsuri şi activităţi, conform cu responsabilităţile ce le revin, şi urmăreşte realizarea lor;

f) supraveghează desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul asociaţiei de proprietari, în mod special situaţia încasărilor şi a plăţilor lunare;

g) pentru realizarea scopului şi a activităţilor asociaţiei de proprietari, angajează şi demite personalul necesar, încheie şi reziliază contracte cu persoane fizice/juridice;

h) îşi asumă obligaţii, în numele asociaţiei de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, privind interesele legate de clădire;

i) iniţiază sau apără în procese, în numele asociaţiei de proprietari sau în numele proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, interesele legate de clădire;

j) stabileşte sistemul propriu de penalizări al asociaţiei de proprietari pentru restanţele afişate pe lista de plată ce privesc cheltuielile asociaţiei de proprietari, conform prevederilor legale;

k) avizează documentele asociaţiei de proprietari;

l) asigură completarea la zi a cărţii tehnice a construcţiei;

m) asigură urmărirea comportării în timp a construcţiei, pe toată durata de existenţă a acesteia;

n) gestionează situaţiile excepţionale şi de criză;

o) exercită alte atribuţii care i-au fost conferite prin hotărârile adunării generale;

p) aprobă lunar lista cu cotele de contribuţie la plata cheltuielilor asociaţiei de proprietari, conform hotărârii adunării generale;

r) stabileşte cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul în clădire şi pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună; stabileşte perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană şi care trebuie să fie de cel puţin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale;

s) analizează problemele ridicate de membrii asociaţiei de proprietari şi ia măsuri pentru rezolvarea acestora, conform hotărârii adunării generale;

ş) ia toate măsurile pentru aducerea la starea dinaintea producerii evenimentului a zonei în care se efectuează reparaţii la părţile comune, urmând ca sumele aferente reparaţiilor respective să fie suportate de toţi proprietarii, proporţional cu cota indiviză.

(2) Şedinţele comitetului executiv se desfăşoară lunar şi sunt legal întrunite dacă jumătate plus unu din numărul membrilor săi sunt prezenţi. Şedinţele comitetului executiv pot fi convocate de preşedintele asociaţiei de proprietari sau de jumătate plus unu din numărul membrilor săi.

(3) Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul de decizii al comitetului executiv şi se afişează la avizier.

(4) După aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, comitetul executiv va urmări derularea acestuia în condiţiile legii.

(5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin şi adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizaţiilor, remuneraţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă sau în baza unei convenţii civile de prestări de servicii, în limita bugetului aprobat de adunarea generală.
(6) Comitetul executiv angajează sau demite personalul, încheie sau reziliază contracte în ceea ce priveşte activitatea de administrare şi întreţinere a clădirii, a părţilor comune de construcţii/a instalaţiilor, precum şi pentru alte activităţi conforme cu scopul asociaţiei de proprietari: administrare, contabilitate, casierie, îngrijire, mecanică, instalaţii etc. Angajarea personalului necesar asociaţiei de proprietari se face de către comitetul executiv, reprezentat de preşedinte, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare.

(7) Comitetul executiv decide asupra acordării unor drepturi băneşti membrilor asociaţiei de proprietari care desfăşoară activităţi lucrative folositoare acesteia, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a proprietarilor, potrivit art. 35 alin. (5) din Legea nr. 230/2007.

(8) Comitetul executiv preia toate obligaţiile şi răspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociaţia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.

(9) Pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv preşedintele asociaţiei de proprietari, răspund, personal sau solidar, după caz, în faţa legii şi a proprietarilor, pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.

pot refuza plata intretinerii sau raman restantieri?

Chiar daca exista diferende de opinii,intre locatari ,chiar daca nu sunt acceptate toate hotararile reprezentantilor asociatiei de proprietari,nu este de preferat ca aceia care apreciaza netemeinica hotararea,sau impunerea financiara sa reactioneze prin refuzarea platii intretinerii
Neplata intretinerii,poate genera o serie de neplaceri reciproce,care poate culmina cu executarea silita a proprietarului inregistrat cu debite
Proprietarii care intentioneaza sa nu achite intretinerea ar trebui initial sa analizeze responsabil situatia,sa constientizeze ca masura igienizarii caii de acces este absolut necesara
Ulterior acestia pot desfasura demersuri pentru determinarea reprezentantilor legali de a respecta si de a aplica unitar dispozitiile in vigoare
Aspectul ca initial vicepresedintele a convocat comitetul ca sa aprobe bugetul de venituri si cheltuieli -lucru care nu intra in competenta comitetului executiv si ulterior presedintele a umblat din usa in usa pentru a consemna in tabel acordul sau dezacordul proprietarilor fata de masurile dispuse de echipa vicepresedinte&comitet executiv,atesta ca nu cunosc dispozitiile in vigoare,ca nu exista intelegere,nici intelepciune si nici profesionalism din partea acestora pentru buna gestionare si administrare a partii comune din condominiu
3) În situaţii excepţionale, hotărârile pot fi luate prin acordul scris al majorităţii proprietarilor unei scări sau unui bloc, membri ai asociaţiei de proprietari, pentru probleme care îi vizează direct, pe bază de tabel nominal.

Era bine dacă s-ar fi făcut ședință astfel problemele se puteau discuta .
In cazul tabelului nominal trebuie să aibă 50+1 . să fie de acord . atunci se poate considera valid .

Am inteles.Dar daca cum am relatat si mai devreme,locatarii nu vin la adunarea generala,de aceea presedintele recurge la lista nominal si merge din usa in usa.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Delegare 123321123 123321123 presedintele a demisionat,vicepresedintele nu mai poate indeplini atributiunile presedintelui...poate delega orice persoana pt indeplinirea atributiilor sau ... (vezi toată discuția)
Revocare presedinte de asociatie inca din luna aprilie 2024 am ... Mihai8 Mihai8 revocare presedinte de asociatie Inca din luna aprilie 2024 am demarat procesul de revocare al presedintelui asociatiei de proprietari. am mers din usa in ... (vezi toată discuția)
În ce condiții poate fi folosit fondul de reparații constituit de o asociație de proprietari? este nevoie ca toți să își dea acordul pentru realizarea unor lucrări? alecsvlad alecsvlad In ce conditii poate fi folosit fondul de reparatii constituit de o asociatie de proprietari? Este nevoie ca 100% din locatarii unui condominiu sa isi exprime ... (vezi toată discuția)