Buna ziua,
Va rog frumos daca se poate sa ma lamuriti cu
-a aduce produse de origine animala congelate dintr-o tara membra UE se numeste import sau achizitie intracomunitara?
-in cazul in care achizitionez produsele, si le distribui imediat dupa intrarea in RO, mai este necesara stocarea lor intr-un depozit? trebuie sa existe contracte intre mine si cumparatori sau este suficienta factura de vanzare-cumparare?
Multumesc
1. se numeste achizitie intracomunitara. In vederea aplicarii taxarii inverse , trebuie sa indeplini conditiile specificate in codul fiscal.
2. nu este neaparata nevoie sa le stocati in depozitul dvs, intrucut pe cmr apare locul descarcari si firma dvs in caliate de cumparator.
3. Pentru vanzarile in Romania trebuie sa facturati in conformitate cu art. 319 si art 268 din codul fiscal. Nu este obigatorie existenta contractului daca vanzarea catre un anumit beneficiar este ocazionala.
Buna si multumesc pentru raspuns!
Zilele acestea am facut o adresa si celor de la DSVSA iar cea mai clara fraza, in legatura cu depozitul suna asa:
" Precizam ca, destinatia finala a transporturilor de produse de origine animala, cu provenienta UE, trebuie sa fie un depozit alimentar autorizat sanitar veterinar/inregistrat sanitar veterinar si pentru siguranta alimentelor, din care se desfasoara activitatea de distributie catre terti beneficiari".
Din aceasta fraza sa inteleg ca am nevoie de depozit, corect?
De depozit aveti nevoie oricum, dar nu exista nici o interdicitie daca transportati marfa direct la benefiar care are depozit alimentar autorizat. Evident ca trebuie sa aveti in spate la cmr, documentele de la client care atesta ca marfa a fost depozitata in conformitate cu respectarea cerintelor legale.