Sunt PFA neplatitor de TVA si am urmatoarea problema:
- peste cateva zile o sa plec din tara si voi reintoarce doar in ianuarie 2017. Insa in luna octombrie 2016 o sa primesc marfa care va preluat de catre un membru de familie. De asemenea marfa va fi si vanduta catre aproximativ 20 - 30 de clienti persoane fizice tot in 2016. Marfa va fi predata clientilor tot de catre un membru de familie, insa acest membru de familie nu poate emite factura clientilor pentru ca nu se pricepe la calculator si de asemenea nu are curajul sa faca facturi nici cu mana. In 2017 cand ma intorc nu mai pot emite facturi pe luna octombrie-noiembrie-decembrie 2016 pentru ca programul de contabilitate nu-mi permite acest lucru. Clientii nu vor plati in numerar, vor plati prin virament bancar, deci banii vor intra in contul meu deja in anul 2016. Deci, intrebarea ar fi: as putea factura cu data de 1 ianuarie 2017 tot ce s-a vandut in lunile octombrie - noiembrie - decembrie 2016 ? In principiu clientii sunt de acord sa primeasca factura doar in 2017.
Am citit acel articol, insa in acel articol nu se face referire la firmele neplatitoare de TVA. In acel articol se reglementeaza doar facturarea in cazul firmelor platitoare de TVA.
Eu sunt neplatitor de TVA. Deci nu stiu daca am obligatia sa facturez pana la data de 15 luna in curs tot ce s-a vandut in luna anterioara ?