avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 796 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu fara plata sau concediere?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu fara plata sau concediere?

Buna ziua, numele meu este Elena, si lucrez ca secretara la o companie privata din data de 29.05.2008. Pe fondul crizei financiare conducerea a hotarat ca o parte din angajati sa fie trimisi in concediu fara plata timp de o luna. Stiu ca nu suntem obligati sa semnam cererile de C.F.P., dar daca nu semnam riscam sa fim concediati pe motivul reducerii de peronal. Nu doresc sa intru in acest concediu. Problema este : daca intru in acest concediu, si peste 8 luni nasc, mai beneficiez de indemnizatie? Mentionez ca nu avem sindicat, iar perioada de fara plata "propusa" de angajator este de 1 luna intreaga nu de 15 zile lucratoare. Ce alternative am, ce portite de iesire?

Va multumesc.

Cel mai recent răspuns: smeagull , utilizator 12:04, 21 August 2009
Cred ca raspunsul ce alternative aveti depinde doar de dvs.
Premisele sunt:
1. concediul fara plata va intrerupe stagiul necesar pntru indemnizatie de crestere copil (12 luni in care sa realizati venituri, in ultimul an dinaintea nasterii). Deci, daca veti naste in anul urmator lunii de CFP, veti avea probleme in obtinerea indemnizatiei.
2. desfiintarea postului (reducere de personal) inseamna ca veti putea beneficia de somaj (daca indepliniti stagiu pentru somaj). periada de somaj se asimileaza stagiului necesar pentru indemnizatia de crestere copil, deci pe aceasta nu o pierdeti.
In functie de 1 si 2, precum si de perspectiva mai apropiata sau mai indepartata a unei nasteri, va puteti decide ce este de facut.

Daca va intelegeti cu angajatorul, poate se mai gasesc alternative mai putin ortodoxe:
De ex.: