In legea 284/2010, Anexa nr. III, Cap. I, pct. 1, Alte functii de conducere, pct. 7 -la ”Sef serviciu” exista intr-adevar conditie necesara de studii ”S”-superioare ,dar functia se refera la seful serviciu pt activitatea medicala (sef serviciu medical-de ex serv de medicina legala)si nu la sef serviciu pt activitatea administrativa, ,pt care conditiile de studii sunt reglementate de OMS 1470/2011, CAP. VIII, lit C,pct 15in care conditiile reglementate de ocipare a functiei pot fi :
diplomă de licenţă în specialitatea serviciului sau
- diplomă de absolvire a învăţământului superior de scurtă durată în specialitatea serviciului sau
- diplomă de absolvire a învăţământului postliceal în specialitatea serviciului sau - diplomă de bacalaureat - concurs pentru ocuparea postulului
In concluzie:
-1. Angajatul dvs pe functia de sef serv. din anul 2008 ,avand o diploma de absolvire a st. sup.de scurta durata este eligibil sa ocupe functia fara nicio problema!
-2.Veti scoate pe viitor la concurs un post de sef serviciu ,avand posibilitatea sa alegeti unul dintre cele 3nivele de instruire ,in fc. de cerintele si complexitatea serviciului,in cf. cu reglementarea OMS 1470/2011.
Serviciul de medicina legala din fiecare judet este condus de un medic legist sef, potrivit art 9 din Hotararea 774/2000.
Institutele de medicina legala din centrele universitare sunt conduse de un director, art. 7 alin. 2 din H 774.
In anexa III din legea 284/2010 se regaseste pozitia de medic sef-pt exemplul dat de dvs.
Sef serviciu de la pozitia nr. 7, precum si cea de sef birou de la nr 8 din anexa nr III sunt functii administrative (acesta este si punctul de vedere al Ministerului).
In legea 284/2010, art. 15 alin. 4, se prevede ca pers ce nu au studii ”S” , la data intrarii in vigoare a legii, au o perioada tranzitorie de 5 ani sa isi completeze studiile, ori aceasta situatie nu poate fi aplicata in exemplul dat de dvs, deoarece orice medic sef serviciu are studii S...nu exista alta posibilitate.
Va rog sa aveti in vedere ca functiile de la poz. 7 si 8 sunt administrative, si in aceasta situatie se poate da un alt raspuns?
Am ridicat aceste probleme deoarece ministerul a cerut mutarea pe un post de executie a persoanei in cauza.
In toate anexele din lege, la pozitia de sef birou sau sef serviciu sunt cerinte de studii ”S”.
Va multumesc mult.
Daca ministerul v-a cerut mutarea pe un post de executie ,procedati ca atare, nu inteleg de ce mai apelati la forum pt a lamuri chestiunea!:-/
Dar,in opinia mea interpretarea in ansamblu a acestei probleme nu este corecta.
Astfel,in Legea 284/2010,la Anexa III-CAPII,art11(2) se precizeaza:
"criteriile privind angajarea si promovarea in functii,grade,trepte profesionale se stabilesc prin ordin al ministrului sănătătii, de comun acord cu organizatiile sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară."
Ce vrea sa spuna acest articol? Ca la angajare ,criteriile vor fi cele stabilite printr-un ordin distinct de legea 284, menirea unei grile de salarizare este de a ne indica nivelurile salariale pt anumite functii ,nu criteriile ce se stabilesc pt a accede la acea functie.
Ca atare,in cf cu acest articol, MS a si emis acel ordin, 1470/2011 ce reglementeaza tocmai aceste aspecte.
Cand scot un post la concurs, cerintele specifice de ocupare ale postului respectiv ce temei legal au,grila lui 284, sau OMS1470? Ca sa angajez folosesc criteriile din 1470,ca sa stabilesc salariul corect- salariul de baza,celelalte sporuri,indemniztii dupa caz,folosesc legea salarizarii 284-grila
Sau,altfel spus ,ordinul face parte din legislatia conexa legii de baza si reglementeaza sectorial un anumit aspect
Imi mentin pc de vedere cf caruia sef de serviciu poate fi angajat si un absolvent de st sup. de scurta durata.,in cf cu ordin 1470 !
Multumesc pentru raspuns.
Am apelat la forumul acesta pt a primi lamuriri pentru a putea intelege cat mai bine aceasta problema.
Nu intotdeauna ce spune o persoana dintr-un minister este si in conformitate cu prevederile legale...am patit deja ...primind raspunsuri diferite de la aceasi persoana, pentru o situatie identica, fata de aceasi functie, in anul 2015 un raspuns, in 2016 un raspuns exact invers.
Din punctul meu de vedere este o mare prostie in legislatia aceasta.
SI nu inteleg de ce in ordin au prevazut cerinte de studii SSD, PL si M, cand in lege ii obliga pe cei in functie cu astfel de studii, ca in termen de 5 ani sa isi completeze studiile.
In situatia in care o sa primim la concurs persoane cu studii SSD, PL sau M, ei mai sunt obligati sa isi completeze studiile?
Din cate stiu eu (sper sa nu ma insel) un ordin nu poate adauga la lege sau modifica prevederile din lege.
Cred ca intelegeti nelamurirea mea.
Inca o data va multumesc si va doresc duminica placuta.
Va veti aflain situatia in care angajatul "retrogradat" fara temei legal sa va cheme in instanta si pe buna dreptate,actul normativ ce reglementeaza conditiile de incadrare la ora actuala pt sect sanitar este OMS 1470/2011
Obligatia cu completarea studiilor NU ESTE VALABILA in cazul despre care vorbim pt ca angajatul dvs indeplineste conditia de studii prevazuta in ordin! Daca de ex incadrati un absolvent de ssd si cerinta era doar st sup. da,opera prevederea respectiva,dar dvs ati incadrat exact dupa cerinta ordinului...II dadeati un salariu mai mic cu 25% si in 5 ani trebuia sa-si dea diferentele si sa sustina licenta,in caz contrar il puteati trece pe un post de executie.
Puteti incadra cu ssd ! In cazul acesta,legiuitorul a dat posibilitatea ordonatorului principal de credite pt sist sanitar,care e ministerul,sa-si elaboreze propriul act normativ in ceea ce priveste aceste conditii. Daca e ilegal /legal ceea ce a stabilit nu noi putem decide,noi doar aplicam asa cum este !