avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 758 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Drepturi contract de colaborare prin PFA
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Drepturi contract de colaborare prin PFA

Buna ziua,

1. Am primit o oferta de angajare de la o companie, care angajeaza prin contract de colaborare cu PFA. Adica eu imi fac PFA si contract de colaborare cu ei. Momentan compania pare de incredere, cu referinte bune, dar eu neavand contact cu astfel de situatii, nu stiu la ce sa ma astept. In urma semnarii unui astfel de contract, ce drepturi am eu, ca si angajat colaborator? Ma refer la concedii medicale (pt mine sau pt copil), concediu maternal si cel de crestere copil ( in caz ca va mai aparea un copil), la siguranta ca dupa un astfel de concediu, raman angajata acolo?!
2. La actualul loc de munca sunt in concediu medical de 6 luni. Pot beneficia de concediul de odihna aferent acestor luni? Si care eventual sa poata fi folosit in perioada de preaviz?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:09, 6 Septembrie 2016
1. Contractele de colaborare nu va confera calitatea de salariat si nu sunt supuse dispozitiilor Codului Muncii.

Drepturile si obligatiile beneficiarului si ale prestatorului sunt stabilite prin contract.

Veniturile realizate in baza acestor contracte sunt luate in considerare la calculul indemnizatiei pentru cresterea copilului.

Pentru a beneficia de concedii medicale, va trebui sa achitati, in calitate de PFA, contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii.

2. Durata concediului de odihna nu mai este afectata de anumite concedii medicale.

art.145 C.mun.
(1) Durata minima a concediului de odihna anual este de 20 de zile lucratoare.
(2) Durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste in contractul individual de munca, cu respectarea legii si a contractelor colective de munca aplicabile.