avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 575 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Traduceri Certificat de traducător obținut în anul 1980
Discuție deschisă în Traduceri

Certificat de traducător obținut în anul 1980

Soția mea este traducător pentru limbile franceză, italiană și engleză; a obținut această calificare pe baza unui examen destul de dificil, în anul 1980.
La acea dată certificatele/diplomele de translator (traducător) se eliberau de către Consiliul Culturii și Educației Socialiste, Centrul de Perfecționare a Cadrelor.
Între timp am avut 7 copii, iar dânsa s-a dedicat creșterii și educării lor.
Acum copiii noștri sunt și ei la casele lor, iar soția ar dori să își înființeze un PFA pentru a face traduceri și tehnoredactări online.
I s-a spus că... certificatul de traducător nu mai e bun, că cele de acum se eliberează de la Ministerul Cultelor (?!) și că deci nu are acte doveditoare pentru calificare și nu își poate face PFA.
Întrebarea mea este - poate o diplomă/certificat de calificare să expire, ca un produs alimentar?
Există vreo lege care să spună că acele calificări obținute înainte de 1989 nu mai sunt recunoscute?
Dacă nu, pe ce bază i se refuză recunoașterea calificării și înființarea PFA?
Mulțumesc pentru răspunsuri !

Ultima modificare: Joi, 8 Septembrie 2016
teologul, utilizator
Cel mai recent răspuns: Laura Ciobeica , moderator 15:00, 15 Septembrie 2016
teologul a scris:

Multumesc pentru raspunsuri !
.........
Certificatul de traducator exista in original si este pentru domeniile medico-farmaceutic si juridic. Nu e vorba ca a fost pierdut, ci ca respectivii nu au dorit sa il ia in considerare.
Cotizatie nu a platit pana acum, deoarece nu a lucrat ca traducator pana in prezent.

Am vorbit despre pierderea certificatului in ghilimele, tocmai pentru a avea un document de data recenta si astfel sa nu mai aveti probleme la depunerea cererii de infiintare a PFA.
In ceea ce priveste mandatarii mentionati, este posibil ca acestia sa nu fi putut face procedurile de inregistrare tocmai din motivele pe care vi le-am spus in primul mesaj.
Cat despre cotizatie... nu este necesara plata vreunei cotizatii nicaieri atat timp cat sotia nu este cumva inscrisa intr-un corp profesional din domeniu... altfel, doar dupa infiintarea PFA si inceperea activitatii, va avea de plata impozitul pe venit si contributiile la fondul de pensii si sanatate.
L.C.
Ultima modificare: Joi, 15 Septembrie 2016
Laura Ciobeica, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Atestat necesar pentru obtinerea autorizatiei de traducator legalizat sorinmihut sorinmihut Buna ziua, sint din Resita, jud. Caras Severin, va rog sa ma informati ce tip de atestare e necesara ptr. obtinerea autorizatiei de traducator legalizat? La ... (vezi toată discuția)
Atestat traducator matilda2010 matilda2010 obtinere atestat traducator Am terminat Facultatea de Cibernetica Economica la ASE Bucuresti , unde am facut 2 ani limba engleza si Facultatea de Limba si ... (vezi toată discuția)
Autorizare traducator tehnic libra_y2005 libra_y2005 Ce acte si ce proceduri trebuie (facute/indeplinite ) pentru a deveni persoana autorizata - ca traducator in domeniul tehnic. Mentiune- sunt cadru ... (vezi toată discuția)