avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 631 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... sanatate in munca
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

sanatate in munca

Buna ziua,
Sunt angajat la o institutie publica care are in organica si un cabinet de medicina muncii. Intre atributiunile personalului din cabinetul de medicina muncii intrac si cele de acordare a primului ajutor, As dori sa stiu care este baza legala pentru asigurarea cu medicamente a cabinetului, trusa medicala de prim ajutor si care trebuie sa fie continutul minim al acesteia.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:30, 13 Septembrie 2016
Sunteti intr-o mare confuzie. Amestecati denumiri precum cabinet medicina muncii cu cabinet protectia muncii (instruire ssm), cu cabinet medical de intreprindere. Un cabinet de medicina muncii nu are atributii de acordare prim-ajutor.
Va sfatuiesc sa cititi cu atentie Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulteriaore si HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, cerintele minime de securitate si pentru trusa medicala aici: www.avocatnet.ro/content/for...
Reveniti dupa studiu cu ceea ce aveti nelamurit.
Cabinetul de care aminteam, este cabinet medical de medicina muncii iar personalul angajat are studii universitare de medicina cu specializare medicina muncii. A fost organizat conform prevederilor ordinului ministrului sanatatii nr. 153 din 26 februarie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale.
Cand am formulat intrebarea am avut in vedere prevederile art. 10 din Legea nr. 418/2004 privind statutul profesional specific al medicului de medicină a muncii, care spune ca "ART. 10 Medicul de medicină a muncii organizează primul ajutor şi tratamentul de urgenţă şi instruieşte angajaţii cu privire la aplicarea metodelor accesibile lor de prim ajutor şi a procedurilor de urgenţă, dacă are competenţă în acest sens."
Acesta este contextul in care am solicitat ajutorul dumneavoastra.
Ceea ce scrie in ordin si ceea ce ati scris dvs. difera.
In unitati se pot infiinta (conform organigramei institutiei publice) cabinete medicale de intreprindere, in care pot lucra medici de medicina muncii.
Asa cum prevede ordinul, acestia acorda prim ajutor doar daca au competentele, organizeaza activitatea, instruiesc lucratorii si supravegheaza activitatea de acordare prim-ajutor. Cand discutam de prim-ajutor ma refer la cel care se acorda la locul de munca de catre echpele de salvatori nominalizate, instruite si atestate, existente la nivelul agentului economic.
Au atributii legate de igiena locurilor de munca, tin dosarele medicale ale salariatilor si acorda asistenta medicala de urgenta, participa la cercetarea bolilor profesionale inregistrate in cadrul firmei, etc.
Pot presta activitate de examinare medicala la angajare si examinare medicala periodica a lucratorilor daca sunt medici specialisti de medicina muncii.
Cand veti studia legislatia indicata anterior veti constata ca in Legea nr.319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare se mentioneaza:
-art.10 (1) Angajatorul are următoarele obligaţii:
a) să ia măsurile necesare pentru acordarea primului-ajutor, stingerea incendiilor şi evacuarea lucrătorilor, adaptate naturii activităţilor şi mărimii întreprinderii şi/ sau unităţii, ţinând seama de alte persoane prezente;
b) să stabilească legăturile necesare cu serviciile specializate, îndeosebi în ceea ce priveşte primul-ajutor, serviciul medical de urgenţă, salvare şi pompieri.
(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze lucrătorii care aplică măsurile de prim-ajutor, de stingere a incendiilor şi de evacuare a lucrătorilor.
(3) Numărul lucrătorilor menţionaţi la alin. (2), instruirea lor şi echipamentul pus la dispoziţia acestora trebuie să fie adecvate mărimii şi/ sau riscurilor specifice întreprinderii şi/sau unităţii.
-art. 13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
j) să angajeze numai persoane care, în urma examenului medical şi, după caz, a testării psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de muncă pe care urmează să o execute şi să asigure controlul medical periodic şi, după caz, control psihologic periodic, ulterior angajării;
-art. 15 (1) Materialele igienico-sanitare se acordă, obligatoriu şi gratuit, de către angajatori.
(2) Categoriile de materiale igienico-sanitare, precum şi locurile de muncă ce impun acordarea acestora, se stabilesc prin contractul colectiv de muncă şi/ sau contractul individual de muncă.
-art. 24 Măsurile prin care se asigură supravegherea corespunzătoare a sănătăţii lucrătorilor în funcţie de riscurile privind securitatea şi sănătatea în muncă se stabilesc potrivit reglementărilor legale.
-art. 25 (1) Măsurile prevăzute la art. 24 vor fi stabilite astfel încât fiecare lucrător să poată beneficia de supravegherea sănătăţii la intervale regulate.
Cabinetul medical fiind cuprins in organigrama firmei, angajatorul asigura si cele necesare functionarii cabinetului medical de intreprindere.
Informatii despre medicamente si trusa medicala gasiti in link-ul indicat anterior.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Medicina muncii oroian-rodica oroian-rodica Buna ziua, Sunt o societate care are 30 de salariati si medic de intreprindere angajat cu contract de munca( 2 ore/ zi). Pentru asigurarea SSM suntem ... (vezi toată discuția)
Curs de prim-ajutor rrramor rrramor In ce lege este specificat faptul ca in cadrul fiecarei societati trebuie sa existe cel putin o persoana care sa fi urmat cursurile de prim-ajutor? Nu vorbesc ... (vezi toată discuția)
Medicina muncii mihaela495 mihaela495 O SC fiind in cautarea unor servicii de medicina muncii a primit mai multe oferte printre care oferta de tipul abonamentului lunar sau oferta de tipul tarif pe ... (vezi toată discuția)