Eu am 54 de ani si lucrez ca inginer la Cariera . Am grupa 1 si a 2-a si dupa ce aplicam legea 263/2010,actualizata 2016 , am 5 ani si jumatate grupe din care se vor scade din cei 65 de ani , asta insemnand ca voi putea iesi la pensie la 59,6 ani
Eu am boala profesionala dobandita acum 7 ani ( Pneumoconioza minerului la carbune).Anul acesta fac 34 de ani de cotizatie si 54 varsta si daca cumva vor fi probleme cu serviciul si ne vor trimite in ordonanta 2 ani si plati compenatorii,eu voi face atunci 56 de ani si 36 de ani de cotizatie si pana la varsta de 59,5 ani pot sa-mi bag pensie pentru boala,iar apoi voi intra in pensie de varsta .
Intrebarile mele sunt
1. Daca iau platile compensatorii si stau in cei 2 ani inordonanta ,iar dupa aceia voi iesi la pensie ce procent voi primi?
2.Daca nu voi lua aceste plati compensatorii ce procentaj voi avea la pensie?
Am inteles ca daca a-si iesi direct in pensie as avea pensie 98% din salariul de incadrare ?
Am inteles ca daca stau 2 ani acasa si iua plati compensatorii ,cand i-mi iau pensie iau numai 75% din salariu de incadrare.
Doresc sa stiu daca ies la pensie cat la %din salariu pot obtine pensie pe caz de boala profesionala , sau cum se calculeaza aceasta pensie ?
Va multumesc si astept un raspuns concret.
1+2-Pensia nu se calculeaza ca si procent din salariul de incadrare.
Precizati:
Luna si anul nasterii
Stagiul efectiv de cotizare realizat, din care:
Ani, luni si zile in grupa I
Ani, luni si zile in grupa II
Sunt nascut 02.09.1962
Am 34 de ani de cotizatie , dupa cum urmeaza
6 ani gr1 ,16 ani gr 2 , 10,6 ani gr 3 si 1,6 ani armata dar eu am facut-o la geniu si primeam bani pe langa solda si atunci cu siguranta mi s-a platit si contributia la stat ,iar facultatea am facut-o la seral si am muncit si mi s-a platit contributia la stat .
Va multumesc.
Din datele postate rezulta:
Pensie de limita de varsta la 58 de ani si 6 luni.
6 ani grua I aduc o reducere de 3 ani
16 ani de grupa II aduc o reducere de 3 ani si 6 luni