Trebuie sa aducem niste utilaje din afara UE; o parte din ele sunt produse de o societate care are acelasi actionariat cu noi. Nu au marcaj CE, iar productorul nu ne poate pune pune la dispozitie nici un document privind conformitatea produsului cu toate cerintele aplicabile prevazute de legislatia comunitara. Ce documente prezentam in cazul unui control al autoritatilor romane?
In lipsa marcajului si a documentelor, NU puteti utiliza in mod legal astfel de echipamente tehnice pe teritoriul Romaniei.
Le aduceti pe riscul angajatorului, nu vor putea fi autorizate ISCIR (daca este cazul)/ nu pot fi inregistrate in evidenta echipamentelor tehnice importate/ lista de inventar al mijloacelor fixe (se cere nr. declaratie de conformitate, nr. lot de fabricatie si certificat de calitate pentru seria respectiva, etc.), nu le puteti utiliza legal, intr-un flux tehnologic conform unui proiect de executie intocmit de un proiectant autorizat, nu veti primi autorizatie de functionare dpvd ssm si nici aviz/ autorizatie PSI-ISU.
Altfel spus, riscul functionarii cu astfel de utilaje apartine angajatorului si in cazul producerii unui eveniment nedorit, angajatorul va suporta rigorile legii.
Sunt aplicabile prevederile Legii ssm nr.319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare si ale HG nr. 1146 din 30 august 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în munca de către lucrători a echipamentelor de munca.
Buna ziua,
in cazul in care societatea noastra a cumparat si nu a folosit niciodata utilaje second hand fara marcaj CE si acum doreste sa le vanda ca si piese de schimb, pentru noi ca si vanzator ce responsabilitati sunt?