Am un PFA pe codul 6202, la norma de venit, neplatitor de TVA. Colaborez cu o alta firma, prestand servicii de consultata IT. Cind este cite ceva mai mult de facut, facem un contract si in baza acestuia, le emit facturi, una sau doua, care sunt achitate prin transfer bancar sau cash. Mentionez ca PFA-ul este inregistrat la Registrul Comertului. Activitatea mea este ocazionala, nu se face nimic la sediul clientului, nu depind de acesta, eu in paralel avand si un job full-time
In aceste conditii am nevoie sau nu de casa de marcat? Am fost deja la ANAF si dupa ce am analizat putin problema, concluzia ar fi ca nu ma incadrez la articolul 1 din OUG 28/1999, intrucat eu nu prestez servicii direct catre populatie, doar catre persoane juridice. Raspunsul este logic, dar fiind atit de multe discutii si pareri apropo de asta, as dori si o a doua parere daca se poate.
Buna ziua,
Corect, pentru genul dvs de activitate (servicii prestate persoanelor juridice), nu este necesara achizitionarea unei case de marcat. Obligativitatea achizitiei intervine doar in situatia in care ati presta servicii catre personae fizice.