avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 855 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Taxare suplimentara persoane juridice in bloc de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Taxare suplimentara persoane juridice in bloc de apartamente

Am o garsoniera intr-un bloc de locuinte in sectorul 4 pe care vreau sa o inchiriez unei pers. juridice pt. punct de lucru (salon de cosmetica) . Este o singura persoana care si-a restrans activitatea, de la un apartament de 3 camere inchiriat in acelasi bloc (perete in perete cu garsoniera) vrea sa inchirieze garsoniera in care va face doar epilat dar conditia este ca admin. blocului sa nu o mai taxeze lunar 100 lei pt. acord de functionare (lucru pe care l-am vazut scris pe chitanta ei la intretinere). Am inteles ca se taxeaza suplimentar asa cum prevede legea 230/ 2007 a asoc. de proprietari (aici este asociatie de locatari nu de proprietari) pt. pers. juridice (in special unde exista acest gen de activitati unde intra-iese lume ) lucru care s-a intamplat la acest salon ( au fost 3 pers angajate si plateau ca pt. 5 ) insa aceasta taxa pt. acord de functionare... nu stiu unde are baza legala. Pt. acord de functionare se plateste la primarie (daca nu ma insel) nu la asociatia de locatari. Incercand sa aflu o explicatie de la admin. mi-a spus ca acest lucru s-a stabilit printr-o hotarare a comitetului inainte sa fie el admin. (adica inainte de 2002) ca pt. pers. juridice sa se stabileasca pt. primul an 200 eur iar pt. fiecare an in plus acest tarif creste cu 20% fata de anul precedent si nu poate sa faca nimic in acest sens ,doar sa discute in sedinta... (mi-a zis intr-un mod foarte nepasator si ridicand din umeri ca o sa discute cu membrii sa se intruneasca cat mai curand - pt. ca timpul ma preseaza si pe mine si pe. admin. firmei- si ramane de vazut...au trecut 3 zile si nicun semn). Cncluzia admin. este ca i-a facut un favor admin. fimei care si-a desfasurat activitatea timp de 5 ani in acel apartament pt. ca trebuia sa o taxeze mai mult.
Acest lucru ma afecteaza foarte rau pt. ca nu pot sa inchiriez unei pers. juridice legal fara a o informa despre costurile lunare (inclusiv aceasta "taxa " ) iar cei mai multi cand aud nu mai revin cu telefonul ( vreau sa-i informez ca sa nu am probleme cand se trezesc cu chitanta de intretinere pe care scrie +100 lei acord de functionare, sa ma dea in judecata /sa rezilieze contractul etc.).
(din pacate nu pot sa inchiriez unei pers. fizice pt ca nu este mobilat , bucataria nu este utilata).
Va rog sa ma ajutati in aceasta problema, cui sa ma adresez etc. ?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 14:06, 1 Octombrie 2016
asociatii de locatari /propietari vechile discutii in ce priveste legalitatea "asociatiilor de locatari
strict pe problema dumneavoastra , comitetul executiv nu are nici o baza legala sa va impuna aceasta taxa , ptr ca dumneavoastra sa modificati utilitatea garsonierei din spatiu de locuit in salon de cosmetica va sunt necesare aprobarea vecinilor si pe verticala si pe orizontala si aprobarea comitetului executiv ,in multe cazuri comitetele executive nu prea sunt de acord cu altfel de activitati in blocurile pe care le pastoresc si atunci motivand ca este mult tranzit si se strica usa se murdareste scara , se pun de acord sa se plateasca la intretinere ptr mai multe persoane decat sunt in realitate ,
Aceasta taxa impusa seamana putin a delapidare , singurile institutii care va pot ajuta sunt parchetul si judecatoria avand in vedere ca primariile din bucuresti nu se baga pe activitatea asociatiilor de locatari ( ce-l putin in sectorul 5)
timpuriu a scris:


Aceasta taxa impusa seamana putin a delapidare , singurile institutii care va pot ajuta sunt parchetul si judecatoria avand in vedere ca primariile din bucuresti nu se baga pe activitatea asociatiilor de locatari ( ce-l putin in sectorul 5)


Dvs. @timpuriu, cand va convine apelati la texte de lege, cand nu, dati cu presupusu'...
Incercati sa lecturati din HG nr. 1588/2007, art. 37 integral si o sa observati ca nimic din ce spuneti dvs. nu are de-aface cu delapidarea si mai ales cu institutiile amintite.

Poate ca in unele asociatii se fac abuzuri, insa daca cel care se afla in postura autorului acestui topic stie Legea, poate si trebuie sa poarte o discutie cu membrii com. ex. si sa incheie o conventie de plata, asa cum prev. art. 37.
Asadar, daca nr. de salariati ai firmei, precum si celelalte persoane care desfasoara activitati pe-acolo (clienti),sunt mai multe, proprietarul nu poate fi trecut cu un nr. de persoane cat avea el inainte de schimbarea destinatiei locuintei.
De aceea, proprietarul aflat in aceasta situatie trebuie sa se deplaseze la sediul as. prop. sa incheie acea conventie de plata despre care am vorbit, practic negociaza cu as. prop. un nr. mediu de clienti/luna, iar daca conditiile se schimba, se poate modifica conventia.
De fapt si de drept este vorba despre:
Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată...

In rest apartamentul fiind dotat cu apometre, consumul de apa se raporteaza functie de indicatiile acestuia.
In zona mea de activitate am mai multe asemenea situatii si mentionez faptul ca cheltuiala cu salubritatea nu se face prin as. locatari ci proprietarul respectiv are incheiat contract de prestari de servicii individual cu firma de salubritate. In rest toate celelalte cheltuieli pe nr. de persoane intra in sfera de activitate a asociatiei.
DIANA19_CRT a scris:
Este o singura persoana care si-a restrans activitatea, de la un apartament de 3 camere inchiriat in acelasi bloc (perete in perete cu garsoniera) vrea sa inchirieze garsoniera in care va face doar epilat dar conditia este ca admin. blocului sa nu o mai taxeze lunar 100 lei pt. acord de functionare (lucru pe care l-am vazut scris pe chitanta ei la intretinere).

Din ceea ce spuneti, administratorul firmei stie despre aceasta suma pe care a platit-o pana acum asociatiei. Acum vrea doar sa se mute in garsoniera dumneavoastra.
De ce credeti ca 5 ani a fost corect sa incasati de la aceasta firma cate 100 lei/luna peste cheltuielile normale de intretinere iar de acum inainte sa nu mai inacasati aceasta suma!?
Simpla schimbare dintr-un apartament in altul nu duce la schimbarea regulilor stabilite in asociatie pentru toata lumea.
Spun ca "ati incasat" fara sa gresesc pentru ca dumneavoastra ati incasat. Dumneavoastra sunteti proprietar in acea asociatie si orice suma incasata din asemenea surse se foloseste conform legii, in favoarea dumneavoastra a fiecarul proprietar.
Daca asociatia si-ar da acordul de functionare pentru acea firma fara sa incaseze suma suplimentara asa cum a facut-o pana acum, s-ar diminua veniturile asociatiei cu 100 lei.
Ma intreb si va rog sa va ganditi sincer la acest aspect: de ce timp de 5 ani nu ati cerut presedintelui asociatiei, administratorului asociatiei sa nu mai incasese acea suma suplimetara de la firma?

Cat priveste un raspuns pe care-l asteptati, spunand ca au trecut 3 zile..., cred ca glumiti. Fiind o hotarare, aceasta se poate discuta doar intr-un cadru organizat, intr-o adunare generala sau mai repede in comitetul executiv. Numai ca adunarile generale se convoaca odata pe am iar sedintele de comitet odata pe luna. Nu are cum sa decida administratorul caruia v-ati adresat, ci cei ce conduc asociatia, adica dumneavoastra membrii asociatiei in adunarea generala.

Eu consider ca asemenea contributii suplimentare de la persoanele juridice sunt foarte bune pentru asociatie deoarece din sumele adunate in acest fel se pot face lucrari de reparatii si intretinere a partilor comune din asociatie, fara a pune la plata proprietarii de apartamente.
nu inteleg de ce blocati raspunsurile utilizatorilor ?
Nu le blocam. Vi s-au sters mesajele care nu raspund la subiect. Dati un raspuns la subiectul postat si mesajul nu va fi sters.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Salon de coafura si frizerie in bloc la etajul 1 cosmodudu cosmodudu Buna ziua am si eu o intrebare .pentru dumneavoastra. La noi in bloc la etajul 1 a locuit un cetatean care a decedat .membri familiei doresc sa faca un ... (vezi toată discuția)
Amenda pentru asociatia de locatari? xib xib Buna ziua Locatarii scarii unde locuiesc au incheiat un contract de inchiriere pt un spatiu ce apartine scarii blocului cu o societate comerciala. ... (vezi toată discuția)
Calcul cota intretinere apartament inchiriat regim hotelier George_pop George_pop Am inchiriat unei firme o garsoniera care are ca obiect de activitate inchirierea in regim hotelier. In garsoniera poate sa locuiasca cel mult 2 persoane ... (vezi toată discuția)